Bendrosios mokėjimo paslaugų teikimo taisyklės
-
1. Sąvokos
- Autentiškumo patvirtinimas - procedūra, kuria Įstaiga tikrina
mokėjimo paslaugų vartotojo tapatybę arba mokėjimo priemonės,
įskaitant jos personalizuotus saugumo duomenis, naudojimo
teisėtumą.
- Biometrinės apsaugos priemonės - mobiliųjų įrenginių gamintojų
įdiegtos apsaugos priemonės, kurias Įstaiga laiko saugiomis.
Biometrinių apsaugos priemonių veikimas pagrįstas biometrinių
duomenų (pvz., piršto antspaudo, veido bruožų) nuskaitymu,
saugojimu ir apdorojimu.
- Elektroniniai pinigai - Įstaigai gavus lėšų iš Klientų į
apyvartą išleidžiama piniginė vertė, išreikšta kaip reikalavimas
Įstaigai ir turinti šiuos požymius: 1) yra laikoma
elektroninėse, įskaitant magnetines, laikmenose; 2) skirta
mokėjimo operacijoms atlikti; 3) priimama asmenų, kurie nėra tų
elektroninių pinigų leidėjai. Elektroniniai pinigai,
priklausomai nuo konteksto, Taisyklėse ar Sutartyse gali būti
įvardijami tiesiog lėšomis.
- Elektroninis parašas - trečiųjų šalių išduotos saugaus
elektroninio ir mobiliojo elektroninio parašo priemonės, kurias
Įstaiga laiko Identifikavimo priemonėmis ir kurios naudojamos
vietoje rašytinio Kliento parašo. Elektroninis parašas skirtas
Vartotojui identifikuoti ir elektroniniais kanalais Vartotojo
siunčiamiems Nurodymams patvirtinti.
- Identifikavimo priemonės - Vartotojo prisijungimo vardas arba
kodas, registracijos slaptažodis, Slaptažodžių generatorius,
Biometrinės apsaugos priemonės ir kitos autentiškumą
patvirtinančios priemonės, skirtos Vartotojo tapatybei
patvirtinti.
- Internetinės bankininkystės sistema - specialus programinis
sprendimus, kuris naudojamas Įstaigos paslaugoms teikti
internetu ir pasiekiamas per nuorodas Tinklalapyje, specialų
domeną, įdiegtus įskiepius, taikomųjų aplikacijų sąsajas
(angliškai Application programming interface) ir (ar)
Mobiliąją programėlę, priklausomai nuo Mūsų suteikiamų
galimybių.
- Įstaiga (arba „Mes") - UAB „Pervesk", į. k. 304186270, adresas
Gedimino pr. 5-3, LT-01103 Vilnius, Lietuva (elektroninio pašto
adresas [email protected]), veikianti kaip Lietuvos Respublikoje
licencijuota elektroninių pinigų įstaiga (elektroninių pinigų
įstaigos licencija Nr. 17; licenciją išdavusi ir priežiūrą
vykdanti institucija - Lietuvos
bankas, www.lb.lt; duomenys apie Įstaigą
kaupiami ir saugomi Lietuvos Respublikos Juridinių asmenų
registre, registro tvarkytojas - VĮ „Registrų centras").
- Įstaigos darbo diena - diena, kurią Įstaiga vykdo veiklą,
būtiną atliekant mokėjimo operacijas.
- Klientas (arba „Jūs") - asmuo, sudaręs su Įstaiga Sutartį
(Sutartis).
- Mobilioji programėlė - Įstaigos programėlė, diegiama
mobiliajame įrenginyje, suteikianti Klientui (Vartotojui)
galimybę prisijungti prie Internetinės bankinkystės sistemos ir
naudotis Įstaigos teikiamomis paslaugomis.
- Mokėjimo nurodymas (taip pat „Nurodymas") - Vartotojo Įstaigai
pateiktas nurodymas įvykdyti mokėjimo operaciją.
- Pagrindinis valiutos keitimo kursas - valiutos keitimo kursas,
kurį nurodo Įstaiga arba skelbia viešai prieinamas Įstaigos
nurodomas šaltinis ir pagal kurį keičiama valiuta.
- Paskyra - Vartotojo registravimosi Sistemoje rezultatas, kai
įrašomi jo duomenys, jam suteikiamas registravimosi vardas arba
kodas, apibrėžiamos jo teisės. Prie Paskyros prisijungiama
Sistemos pagalba.
- Saugesnis autentiškumo patvirtinimas - autentiškumo
patvirtinimas Identifikavimo priemonėmis, kai saugiai naudojami
bent du į žinojimo (tai, ką žino tik Vartotojas, pvz.,
Slaptažodis), turėjimo (tai, ką turi tik Vartotojas, pvz.,
mobilusis telefonas, Slaptažodžių generatorius) ir būdingumo
(tai, kas būdinga tik mokėjimo paslaugų vartotojui, pvz., piršto
antspaudas, veido bruožai) kategorijas skirstomi elementai, o
pažeidus vieną elementą neturi sumažėti kitų elementų
patikimumas.
- Sąskaita - Kliento vardu Įstaigoje atidaryta IBAN (angliškai
International Bank Account Number) formato elektroninių pinigų
ir mokėjimo sąskaita, į kurią Klientas gali pervesti lėšas ir
jas laikyti, atlikti lėšų pervedimus ir kitas Įstaigos
leidžiamas mokėjimo operacijas.
- Sąskaitos sutartis - Elektroninių pinigų ir mokėjimų sąskaitos
sutartis.
- Slaptažodis - bet koks Kliento (Vartotojo) susikurtas ar
Įstaigos suteiktas kodas, kuris yra naudojamas prisijungti prie
Paskyros, Įstaigos teikiamoms paslaugoms inicijuoti, valdyti ir
patvirtinti.
- Slaptažodžių generatorius - elektroninis prietaisas unikaliems
vienkartiniams Slaptažodžiams generuoti, kurie naudojami vietoje
rašytinio Kliento parašo ir skirti Vartotojui identifikuoti bei
elektroniniais kanalais Vartotojo Įstaigai siunčiamiems
Nurodymams patvirtinti.
- Sutartis - Sąskaitos sutartis ir (ar) bet kuri sutartis, kuria
teikiamos kitos paslaugos, susijusios su Sąskaita (atitinkamas
Sutarties priedas). Sutarties sąvoka apima ir Taisykles.
Kiekviena Sutartis yra apibrėžta konkrečioje Sutartyje.
- Šalis - Mes arba Jūs, atitinkamos Sutarties kontekste ir joje
nurodytas papildomas asmuo. Visi kartu vadinami Šalimis.
- Taisyklės - šios Bendrosios mokėjimo paslaugų teikimo
taisyklės, kurios yra sudėtinė kiekvienos Sutarties dalis ir
kuriose numatytos bendrosios visoms Sutartims taikomos
taisyklės.
- Tinklalapis - Įstaigos interneto tinklalapis, esantis
adresu www.pervesk.lt.
- Tipiniai įkainiai (taip pat „Įkainiai") - Įstaigos patvirtinti
teikiamų paslaugų ir atliekamų operacijų įkainiai, kurie yra
sudėtinė ir neatskiriama Taisyklių ir Sutarčių dalis. Tipiniai
įkainiai skelbiami Tinklalapyje ar kitu Įstaigos nustatytu būdu.
- Unikalus identifikatorius - raidžių, skaičių ar simbolių
derinys, kurį Įstaiga suteikia Klientui ir pagal kurį
vienareikšmiškai atpažįstamas mokėjimo operacijoje dalyvaujantis
Vartotojas ir (arba) mokėjimo operacijoje naudojama jo mokėjimo
sąskaita.
- Vartotojas - Klientas arba jo nurodytas Kliento atstovas
(fizinis asmuo), kuriam suteikta teisė elektroniniais kanalais
valdyti Kliento sąskaitą. Vartotojas, priklausomai nuo
konteksto, taip pat gali būti vadinamas „Jūs".
- Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos
Respublikos mokėjimų įstatyme, Lietuvos Respublikos elektroninių
pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatyme ir kituose
aktualiuose teisės aktuose nurodytas sąvokas.
-
2. Bendrosios nuostatos
- Taisyklės reglamentuoja pagrindines nuostatas, kurios taikomos
atidarant Sąskaitą ir teikiant kitas paslaugas, susijusias su
Sąskaita.
- Taisyklės taikomos visiems Klientams, nepriklausomai nuo to,
kokiomis Įstaigos paslaugomis jie naudojasi.
- Taisyklės kartu su visais pakeitimais, papildymais ir nuorodomis
į Tinklalapį ar kitas interneto svetaines yra sudedamoji ir
neatskiriama kiekvienos Sutarties dalis ir Klientui yra taikomos
nuo konkrečios Sutarties sudarymo momento.
- Taisyklės yra sudėtinė ir neatskiriama kiekvienos Sutarties
dalis. Taisyklių nuostatos taikomos tiek kiekvienoje Sutartyje
tiesiogiai aptartais (pvz., Sąskaitos atidarymo tvarka,
Sutarties nutraukimas ir keitimas), tiek neaptartais (pvz.,
taikytina teisė ir ginčų sprendimas) atvejais, priklausomai nuo
konteksto. Jeigu tarp Sutarties sąlygų ir Taisyklių nuostatų yra
prieštaravimų ar neatitikimų, taikomos Sutarties sąlygos, nebent
pati Sutartis nurodytų kitaip. Jeigu tarp atitinkamos Sutarties
ir Sąskaitos sutarties nuostatų yra prieštaravimų ar
neatitikimų, taikomos atitinkamos Sutarties sąlygos, nebent pati
Sutartis nurodytų kitaip.
-
3. Registracija ir Sutarties sudarymas
- Jūs, norėdami atsidaryti Sąskaitą ir pradėti naudotis Mūsų
teikiamomis paslaugomis, turite užsiregistruoti Internetinės
bankininkystės sistemoje. Registracija yra galima Tinklalapyje
ir (arba) per Mobiliąją programėlę (jeigu yra tokia techninė
galimybė) ar kitais Įstaigos nustatytais būdais.
- Mes turime teisę neteikti paslaugų naujam Klientui, nenurodydami
priežasčių, tačiau Mes užtikriname, kad atsisakymas teikti
paslaugas visada bus paremtas svarbiomis priežastimis.
- Klientui pateikus reikalingus duomenis ir užsiregistravus
Sistemoje, yra sukuriama Kliento paskyra. Paskyra yra asmeninė
ir ja gali naudotis tik pats Klientas arba Kliento nurodytas ir
registruotas atstovas, jeigu Klientas yra juridinis asmuo.
- Klientas užtikrina, kad tiek registruodamasis, tiek keisdamas ar
pildydamas užregistruotus duomenis pateiks tik teisingus
duomenis apie save ir (ar) Vartotoją. Jeigu Klientas nevykdo šio
savo įsipareigojimo, jam tenka bet kokie nuostoliai, atsiradę
dėl klaidingų duomenų pateikimo, be to, jam tokiais atvejais
taikomos ir Taisyklių 4 punkte nurodytos teisinės pasekmės.
- Klientui užsiregistravus, susipažinus su Taisyklių ir Sąskaitos
sutarties nuostatomis ir Įstaigos nustatyta tvarka išreiškus
savo sutikimą jų laikytis, yra atidaroma Sąskaita ir Klientas
įgyja galimybę naudotis Įstaigos teikiamomis paslaugomis,
susijusiomis su Sąskaita.
- Taisyklėse ir (ar) Sutartyje numatytais atvejais ir tvarka
Klientas turi patvirtinti Paskyrą, naujos paslaugos teikimą,
atlikti savo tapatybės patvirtinimą, kad Mes galėtume pradėti ar
tęsti paslaugų teikimą.
- Norėdami naudotis atitinkama kita Mūsų teikiama paslauga,
turėsite susipažinti ir sutikti su tai paslaugai taikoma
Sutartimi (atitinkamas Taisyklių priedas), o jei nurodysime
papildomai, atlikti ir papildomus veiksmus (pvz., susitarti dėl
individualių sąlygų, užpildyti papildomą klausimyną ar pan.), o
visa tai atlikę galėsite naudotis papildomai užsisakyta
paslauga.
- Jūs, sudarydamas Sutartį, pareiškiate, kad esate susipažinę su
Taisyklėmis, Privatumo politika, atitinkamos Sutarties
nuostatomis ir įsipareigojate jų laikytis, taip pat kad esate
susipažinę su Tipiniais įkainiais.
-
4. Kliento pažinimas
- Mes, siekdami užtikrinti tinkamą paslaugų teikimą, turime
tinkamai ir visapusiškai pažinti savo Klientus.
- Klientas, sudarydamas Sutartį, sutinka, kad Įstaiga tiek pati,
tiek pasitelkdama trečiuosius asmenis tikrintų ir vertintų
Kliento ir jo naudos gavėjų tapatybes, veiklą, lėšų kilmę,
keliamas rizikas ir bet kokią kitą informaciją, kuri yra
reikalinga, kad būtų atliktas tinkamas ir visapusiškas Kliento
pažinimas. Klientas įsipareigoja Įstaigos nurodytu terminu,
forma ir kalba Kliento pažinimo tikslais pateikti Įstaigai visą
jos pareikalautą informaciją.
- Jeigu Mes negalime atlikti tinkamo ir visapusiško Kliento
pažinimo, Mes atsisakome sudaryti Sutartį, o tuo atveju, jeigu
Sutartis yra sudaryta, Mes nedelsdami ir be atskiro įspėjimo ją
nutraukiame.
- Klientas sutinka ir įsipareigoja bet kuriuo metu Įstaigai
paprašius savo sąskaita ir Įstaigos nurodytu terminu, forma ir
kalba atnaujinti ir (ar) pateikti Įstaigai papildomą informaciją
ir dokumentus apie savo ir naudos gavėjų tapatybes, naudojamų
lėšų kilmę, veiklą bei kitą Įstaigos paprašytą informaciją,
reikalingą Klientui pažinti.
- Pasikeitus bet kuriems duomenims, kuriuos Klientas nurodė
paskutinės pažinimo procedūros metu, Klientas įsipareigoja
nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per vieną darbo dieną, raštu
(įskaitant elektroninį paštą) pranešti apie tai Įstaigai ir
pateikti su tokiais pasikeitimais susijusius dokumentus.
Neįvykdęs šiame punkte numatytų įsipareigojimų, Klientas
visiškai atsako už visus dėl nepranešimo laiku atsirandančius
padarinius.
-
5. Mūsų pareigos
- Už Tipiniuose įkainiuose nustatytus mokesčius teikti
elektroninių pinigų ir mokėjimo paslaugas, išduoti arba pakeisti
Klientui (Vartotojui) Identifikavimo priemones, naudojamas
prisijungti prie Sąskaitos elektroninėmis ryšio priemonėmis ir
pateikti Nurodymus.
- Leisti Klientui (Vartotojui) naudotis nuotoliniu būdu
teikiamomis paslaugomis, jeigu prisijungimo prie Paskyros metu
buvo panaudotos tinkamos Vartotojo Identifikavimo priemonės.
Elektroninėmis ryšio priemonėmis Vartotojo pateikiami Nurodymai,
prašymai, pranešimai ar kiti atlikti veiksmai turi būti atskirai
patvirtinami, panaudojant tinkamas Identifikavimo priemones.
- Taisyklėse, Sutartyse ir (ar) teisės aktuose nustatytais
terminais tinkamai vykdyti Vartotojo elektroniniais kanalais
pateiktus Nurodymus, jeigu:
- Vartotojo elektroninėmis ryšio priemonėmis pateikiami
Nurodymai atitinka Taisyklių, Sutarties nuostatas, teisės
aktų reikalavimus ir kitus Įstaigos nustatytus reikalavimus.
- Sąskaitoje yra pakankamas lėšų likutis pateiktam Nurodymui
įvykdyti ir mokesčiui už atliktą Nurodymą pagal Tipinius
įkainius nurašyti.
- Sąskaitoje esančios lėšos nėra areštuotos ir nėra kitaip
apribota teisė disponuoti Sąskaitoje esančiomis lėšomis.
- Nurodymui netaikomi kitų teisės aktų ar Sąskaitos sutarties
numatyti apribojimai, nustatantys Įstaigai teisę ar pareigą
nevykdyti Nurodymų nurašyti lėšas iš Kliento Sąskaitos.
- Klientas neviršija operacijų limito, Įstaigos nustatyto
konkrečiai Identifikavimo priemonei ar Sąskaitai arba
pasirinkto paties Kliento.
- Teikti Klientui konsultacijas naudojimosi Sąskaita ir kitais
klausimais, susijusiais su Įstaigos teikiamomis paslaugomis.
- Raštu popieriuje arba naudojant kitą patvariąją laikmeną
(įskaitant elektroninius laiškus) teikti Klientui informaciją
apie paslaugų pagal Sutartį teikimo sąlygas.
-
6. Jūsų pareigos
- Laikytis Taisyklėse, Sutartyje ir teisės aktuose nustatytų
pareigų ir reikalavimų.
- Užtikrinti, kad prie Paskyros ir Sąskaitos su suteiktomis
Identifikavimo priemonėmis nuotoliniu būdu jungtųsi ir Paskyra
bei Sąskaita naudotųsi tik Vartotojai;
- Užtikrinti Mūsų suteiktų Identifikavimo priemonių ir mokėjimo
priemonių saugumą, imtis veiksmų, kad būtų apsaugotos
Identifikavimo priemonės ir mokėjimo priemonės individualūs
saugumo požymiai, nerašyti Identifikavimo priemonių ir mokėjimo
priemonių duomenų ant kartu su jomis laikomų daiktų, nesuteikti
tretiesiems asmenims galimybės su jomis susipažinti ir (ar)
disponuoti. Nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per vieną darbo
dieną, informuoti Mus, jeigu Identifikavimo priemonė ar mokėjimo
priemonė prarandama, kitam asmeniui ją užvaldžius, pametama ar
Jūs įtariate, kad ji yra arba gali būti neautorizuotai
naudojama, ar Jūs negalite jos valdyti dėl kitų priežasčių.
- Už Identifikavimo priemonių ir mokėjimo priemonių išdavimą,
keitimą, už Nurodymų, pateikiamų elektroninėmis ryšio
priemonėmis, atlikimą, už kitas Įstaigos teikiamas paslaugas
mokėti Tipiniuose įkainiuose nurodytus operacijų ir paslaugų
mokesčius ir užtikrinti, kad Sąskaitoje būtų pakankamai lėšų
Nurodymams atlikti bei taikomiems įkainiams sumokėti.
- Pasibaigus Sutarčiai arba Mums pareikalavus, grąžinti Mūsų
išduotas Identifikavimo priemones.
- Nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų,
informuoti Mus, jeigu keičiasi Jūsų vardas, pavardė,
pavadinimas, gyvenamosios vietos ar registracijos adresas,
mobiliojo telefono numeris ar kiti rekvizitai bei kontaktiniai
duomenys, kuriuos Jūs nurodėte registruodamiesi Sistemoje ir
kurdami savo Paskyrą. Neįvykdę šio reikalavimo, Jūs negalite
reikšti Mums pretenzijų ir atsikirtimų, kad Mūsų veiksmai,
atlikti pagal paskutinius Mums žinomus Jūsų rekvizitus bei
kontaktinius duomenis, neatitinka Sutarties arba kad Jūs
negavote pranešimų, siųstų pagal tuos rekvizitus ir kontaktinius
duomenis.
- Savo lėšomis, kai Mes to pareikalaujame, pateikti Mūsų nurodytu
terminu, forma ir kalba visus reikalaujamus dokumentus ir
informaciją. Jums pažeidus šiame Taisyklių punkte įtvirtintą
įsipareigojimą, Mes turime teisę reikalauti, kad Jūs
atlygintumėte nuostolius, atsiradusius dėl pažeidimo (įskaitant,
bet neapsiribojant, dokumentų vertimo, pristatymo, tvirtinimo
išlaidas).
- Garantuoti ir užtikrinti, kad bet kurie Jūsų pateikti dokumentai
ir informacija bus teisingi, tikslūs ir išsamūs.
- Aktyviai dalyvauti bet kokiuose su Jūsų Sąskaita, veikla ar
mokėjimo operacijomis susijusiuose tyrimuose, bendradarbiauti
teikiant Mums informaciją ir dokumentus.
-
7. Identifikavimo priemonių suteikimas, naudojimas ir keitimas
- Klientui (Vartotojui) suteiktos ir jo paties turimos ar
susikurtos Identifikavimo priemonės yra naudojamos Kliento
(Vartotojo) tapatybei patvirtinti. Jeigu prisijungiant prie
Sistemos, Paskyros ir Sąskaitos buvo panaudotos tinkamos
Vartotojo Identifikavimo priemonės, laikoma, kad Vartotojo
tapatybė buvo patvirtinta. Elektroninėmis ryšio priemonėmis
Vartotojo pateikiami Nurodymai, prašymai, pranešimai ar kiti
veiksmai, atlikti naudojantis elektroninio ryšio priemonėmis,
bus vykdomi tik tada, kai jie bus patvirtinti atitinkamomis
Įstaigos reikalaujamomis Identifikavimo priemonėmis (jų
kombinacija). Elektroninėmis ryšio priemonėmis Įstaigai pateikti
Nurodymai, patvirtinti tinkama Identifikavimo priemone, visais
atvejais prilyginami Kliento pasirašytiems Nurodymams, o
Vartotojo elektroninėmis ryšio priemonėmis su Įstaiga sudarytos
Sutartys visais atvejais prilyginamos Kliento ir Įstaigos
fiziškai pasirašytoms Sutartims.
- Klientas įsipareigoja užtikrinti, kad Identifikavimo priemonės
bus žinomos tik Vartotojams, nurodytiems Sutartyje, ir kad nei
Klientas, nei Vartotojas jų neperduos tretiesiems asmenims.
Jeigu dėl Vartotojo kaltės Identifikavimo priemonėmis
pasinaudoja tokios teisės neturintis asmuo, laikoma, kad pats
Vartotojas pateikė Įstaigai Nurodymą, Nurodymo pakeitimą ar
atšaukimą ir (ar) atliko bet kokį kitą veiksmą, kuriam
inicijuoti buvo panaudota atitinkama Identifikavimo priemonė.
- Mes įsipareigojame už Tipiniuose įkainiuose nustatytą mokestį
(jeigu toks taikomas) pakeisti Jums suteiktą Identifikavimo
priemonę, jeigu Jūs informuojate Mus, kad yra pažeistas
Identifikavimo priemonės slaptumas, kad ji yra nepataisomai
sugadinta ar prarasta ir pan.
-
8. Naudojimasis Internetinės bankininkystės sistema
- Norėdami naudotis Internetinės bankininkystės sistema,
pirmiausia turite per Tinklalapį ar kitu Mūsų nurodytu būdu
prisijungti prie savo Paskyros. Jūsų tapatybei identifikuoti yra
naudojama Saugesnio autentiškumo patvirtinimo procedūra ar kita
Mūsų pasirinkta procedūra. Mes turime teisę savo nuožiūra,
suderinta su teisės aktuose įtvirtintais reikalavimais, be
atskiro išankstinio pranešimo nustatyti, kokios Jūsų turimos
Identifikavimo priemonės (jų kombinacija) yra naudojamos Jūsų
tapatybei patvirtinti.
- Naudodamiesi Internetinės bankininkystės sistema, priklausomai
nuo Mūsų suteikiamų galimybių, turite teisę atsidaryti Sąskaitą,
užsisakyti mokėjimo kortelę, teikti Mums Nurodymus, prašymus
(pranešimus), sudaryti ir (ar) keisti Sutartis, gauti Sąskaitos
išrašus ir atlikti kitus leidžiamus veiksmus. Pažymime, kad
priklausomai nuo kiekvieno kliento individualios situacijos,
teikiamų ar galimų teiktų paslaugų apimtis gali skirtis.
- Mes turime teisę vienašališkai keisti paslaugų, prieinamų per
Internetinės bankininkystės sistemą, sąrašą ir apimtį.
- Mūsų teikiamų paslaugų, prieinamų per Internetinės
bankininkystės sistemą, pobūdis ir apimtis (įskaitant ir
leistinų inicijuoti mokėjimo operacijų dydžius) gali skirtis,
priklausomai nuo Jūsų naudojamų Identifikavimo priemonių ir (ar)
Mūsų taikomų ribojimų.
- Jūs atsakote už saugų kompiuterinės, programinės ir kitos
įrangos, kuri reikalinga, kad būtų galima prisijungti prie
Internetinės bankininkystės sistemos, naudojimą.
-
9. Naudojimasis Mobiliąja programėle
- Norėdami naudotis Mūsų teikiamomis paslaugomis Mobiliojoje
programėlėje, turite ją parsisiųsti ir įsidiegti savo
mobiliajame įrenginyje. Mobiliosios programėlės parsisiuntimo
nuorodos yra paskelbtos Tinklalapyje ar kitu Mūsų pasirinktu
būdu.
- Įsidiegę Mobiliąją programėlę, turite prisijungti prie savo
Paskyros. Jūsų tapatybei identifikuoti yra naudojama Saugesnio
autentiškumo patvirtinimo procedūra ar kita Mūsų pasirinkta
procedūra. Mes turime teisę savo nuožiūra, suderinta su teisės
aktuose įtvirtintais reikalavimais, be atskiro išankstinio
pranešimo nustatyti, kokios Identifikavimo priemonės yra
naudojamos Jūsų tapatybei patvirtinti.
- Jūsų, kaip Mobiliosios programėlės naudotojo, prisijungusio prie
savo Paskyros, tolesnis identifikavimas vykdomas naudojant
unikalų Slaptažodį, kurį Jūs pats susikuriate, arba Biometrines
apsaugos priemones (veido bruožų atpažinimą). Jūsų tapatybei
patvirtinti gali būti naudojamos ir kitos Mūsų nurodomos
Identifikavimo priemonės.
- Paslaugos, prieinamos per Mobiliąją programėlę, savo turiniu ir
apimtimi (įskaitant ir leistinų inicijuoti mokėjimo operacijų
dydžius) gali skirtis nuo tų paslaugų, kurios yra prieinamos per
Internetinės bankininkystės sistemą.
- Naudodamiesi Mobiliąja programėle, turite teisę teikti Mums
Nurodymus, pranešimus (prašymus), gauti Sąskaitos išrašus ir
atlikti kitus leidžiamus veiksmus. Nurodymų, teikiamų per
Mobiliąją programėlę, tvirtinimo procedūra, įskaitant ir
naudotinas Identifikavimo priemones, gali skirtis, priklausomai
nuo mokėjimo operacijos dydžio.
- Mokėjimo operacijoms, atliekamoms per Mobiliąją programėlę, gali
būti taikomi papildomi (lyginant su tais, kurie yra taikomi
operacijoms, kurios vykdomos per Internetinės bankininkystės
sistemą) limitai.
- Jūs įsipareigojate asmeniškai naudotis Mobiliąja programėle,
užtikrinti Slaptažodžio ir Biometrinių apsaugos priemonių ar
kitų Identifikavimo priemonių apsaugą, taip pat užtikrinti, kad
tretieji asmenys neturėtų prieigos prie Jūsų mobiliojo
įrenginio.
- Mes galime siūlyti Jums papildomas paslaugas, taip pat turime
teisę visiškai ar iš dalies nutraukti tokių paslaugų teikimą be
Jūsų sutikimo.
- Tais atvejais, kai įdiegiamos naujos Mobiliosios programėlės
funkcijos, Kliento pradėjimas naudotis šiomis funkcijomis
reiškia Kliento sutikimą su jų teikimu.
-
10. Paskyros ir paslaugų teikimo blokavimas
- Prašymą blokuoti Paskyrą ir (ar) atitinkamų paslaugų teikimą
galite pateikti Internetinės bankininkystės sistemoje tiesiogiai
ar pasinaudoję Mobiliąją programėle (jeigu yra tokia techninė
galimybė), pranešus Mums kontaktais, nurodytais Tinklalapyje ar
kitu Mūsų nurodytu būdu. Jūs, pateikdami prašymą, turite
nurodyti savo vardą ir pavardę, asmens kodą ir priežastį, dėl
kurios yra blokuojamas paslaugų teikimas. Mes, siekdami
identifikuoti prašymą pateikiantį asmenį, turime teisę
pareikalauti pateikti papildomą informaciją ar imtis papildomų
priemonių Jus identifikuoti. Mes, remdamiesi gautu prašymu,
blokuojame paslaugų teikimą.
- Prašymą blokuoti Paskyrą ar atitinkamas paslaugas (pvz.,
Sąskaitą ar Kortelę), turite jeigu:
- Praradote, pavogė, kitaip neteisėtai pasisavino Slaptažodžių
generatorių, mobilųjį telefoną ar bet kurią kitą
Identifikavimo priemonę, mokėjimo priemonę (pvz., Kortelę)
ar prieigą prie jos.
- Pastebėjote neteisėtas ar įtartinas mokėjimo operacijas
Sąskaitoje, įtartinus pakeitimus Paskyroje.
- Pastebėjote ar sužinojote, kad su Paskyra ar mokėjimo
priemone susiję personalizuoti saugumo duomenys (pvz.,
Paskyros prisijungimo duomenys, Kortelės duomenys, jos PIN
kodas, jūsų prisijungimo prie Tinklalapio ar elektroninių
paskyrų, kuriose buvo registruota Kortelė, duomenys) tapo
ar galėjo tapti žinomi tretiesiems asmenims ar turite kitų
įtarimų dėl neteisėtos prieigos prie Sistemos, Paskyros ar
mokėjimo priemonės.
- Įtariate ar žinote, kad Sistema, Paskyra, Identifikavimo
priemone, mokėjimo priemone gali būti naudojamasi
neteisėtai.
- Tokį prašymą turite pateikti nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per
vieną darbo dieną.
- Jeigu dėl aukščiau nurodytų veiksmų buvo galimai atliktos
nusikalstamos veikos (turto vagystė, sukčiavimas, duomenų
vagystė, neteisėtos operacijos ar pan.), apie tai taip pat
privalote pranešti ir teisėsaugos institucijoms. Jeigu to
nepadarote, toks Jūsų elgesys laikomas dideliu neatsargumu ir
Jūs prisiimate dėl to visą atsakomybę, ir Mes nekompensuojame
jokių dėl to patirtų nuostolių.
- Jūs esate visiškai atsakingas už visas mokėjimo operacijas,
įvykdytas iki Taisyklių 10.2 punkte nurodyto prašymo pateikimo
Mums momento. Privalote atlyginti visas Mūsų patirtas išlaidas,
atsiradusias iki minėto pranešimo pateikimo.
- Jeigu Jūs nustatyta tvarka neinformuojate Mūsų apie būtinybę
Taisyklių 10.2 punkte nurodytais atvejais blokuoti Paskyrą ir
paslaugų teikimą, Jūsų elgesys laikomas dideliu neatsargumu ir
Jums tokiais atvejais tenka visa galimų nuostolių atsiradimo
rizika.
- Mes taip pat turime teisę blokuoti Paskyrą ir paslaugų teikimą,
kai (esant galimybei, prieš tai Jus informuosime):
- patys pastebėjome Taisyklių 10.2 p. nurodytus atvejus ar
juos įtariame (pvz., klaidingai naudojamos Identifikavimo
priemonės, vedami klaidingi prisijungimo prie Paskyros
duomenys).
- Mums buvo pranešta apie Identifikavimo priemonių praradimą
ar atskleidimą trečiajam asmeniui arba yra pakankamas
pagrindas manyti, kad tretieji asmenys gali sužinoti
(turėti) Identifikavimo priemones ar kitą jautrią Kliento
informaciją arba ji jau tapo jiems žinoma (prieinama).
- Jungiantis prie Paskyros ar atliekant kitus veiksmus,
kuriems patvirtinti turi būti naudojamos atitinkamos
Identifikavimo priemonės, kelis kartus iš eilės
(priklausomai nuo atliekamo veiksmo, naudojamos
Identifikavimo priemonės ir prisijungimo prie Paskyros būdo)
buvo pateikti neteisingi patvirtinimo slaptažodžiai, kodai
ar kiti identifikuoti naudojami duomenys.
- Jūs nepateikiate Mums informacijos ir (ar) dokumentų,
kuriuos turite pateikti pagal Taisykles, Sutartį ar teisės
aktus.
- Yra objektyviai pagrįstų priežasčių, susijusių su Jūsų lėšų
saugumu.
- Mes įtariame, kad Paskyra, Sąskaita, mokėjimo priemonės ir
(ar) lėšos yra naudojamos ar gali būti panaudotos
neteisėtai, nesąžiningai ar nusikalstamai veikai daryti.
- Mes įtariame, kad Paskyra, Sąskaita, mokėjimo priemonėmis ir
(ar) lėšomis gali neteisėtai pasinaudoti neautorizuoti
tretieji asmenys ar nustatome kitas su saugumu susijusias
priežastis.
- Jūs nesilaikote Taisyklių, pažeidžiate Sutartį ir (ar)
teisės aktus.
- Mums kyla įtarimų dėl Jūsų ar Sąskaitoje esančių lėšų
kilmės.
- Egzistuoja kiti atvejai, reglamentuoti Taisyklėse, Sutartyje
ir teisės aktuose ar to reikalauja Mūsų vidaus taisyklės.
- Paskyra, ar atitinkamos paslaugos gali būti automatiškai
blokuojamos, Mūsų sistemoms užfiksavus įtartinus ar su saugumo
pažeidimu susijusius atvejus, pvz., 3 (tris) kartus paeiliui
neteisingai suvesite Kortelės PIN kodą ar per dažnai nesėkmingai
bandysite atlikti mokėjimo operacijas ar prisijungti prie
Paskyros. Apie tai Jus informuosime.
- Paskyros ir naudojimosi paslaugomis blokavimas panaikinamas,
Klientui pateikus prašymą Taisyklių 10.1 punkte nurodytu būdu ir
Mes su tuo sutinkame. Mes taip pat turime teisę atsisakyti
panaikinti blokavimą, jeigu yra pagrindas manyti, kad neišnyko
blokavimo priežastys. Jeigu Paskyra ir naudojimasis paslaugomis
buvo blokuotas Mūsų iniciatyva, blokavimas panaikinamas tik
tada, kai, Mūsų vertinimu, nebelieka blokavimo priežasčių.
- Mes neatsakome už Jūsų nuostolius, patirtus dėl Paskyros ir
naudojimosi paslaugomis blokavimo bei blokavimo panaikinimo.
- Paskyros ar paslaugų blokavimas nesustabdo jokių mokesčių,
nurodytų Tipiniuose įkainiuose, taikymo.
-
11. Mokėjimo operacijų autorizavimas ir vykdymas
- Norėdami atlikti mokėjimo operaciją, duodate Mums Nurodymą.
Duodami Nurodymą dėl konkrečios mokėjimo operacijos atlikimo,
turite pateikti Unikalų identifikatorių ir (ar) kitą Mūsų
reikalaujamą informaciją. Kiekvienas Nurodymas, priklausomai nuo
atliekamos mokėjimo operacijos pobūdžio ir dydžio, turi būti
patvirtintas, taikant atitinkamas Mūsų nurodytas Identifikavimo
priemones. Nurodymas ir mokėjimo operacijos duomenys pateikiami
elektroniniu būdu iki mokėjimo operacijos įvykdymo. Kiti
pateikimo būdai yra galimi, tik esant atskiram Jūsų ir Mūsų
susitarimui. Nurodymo davimas laikomas Jūsų sutikimu autorizuoti
mokėjimo operaciją. Iki Nurodymo įvykdymo Jūs turi teisę tokia
pačia tvarka atšaukti mokėjimo operaciją.
- Jūsų pateikiamas Nurodymas turi atitikti Taisyklių, Sutarties ir
teisės aktų nustatytus reikalavimus tokiam Nurodymui pateikti ir
(ar) jo turiniui. Jūsų pateikiamas Nurodymas turi būti aiškiai
ir vienareikšmiškai suformuluotas, turi būti įvykdomas, Nurodyme
turi būti aiškiai išreikšta Jūsų valia. Mes neatsakome už
klaidas, neatitikimus, pasikartojimus ir (ar) prieštaravimus,
esančius Jūsų pateiktame Nurodyme, įskaitant, bet
neapsiribojant, Jūsų pateikto Nurodymo rekvizitų teisingumą.
- Mes turime teisę pareikalauti papildomos informacijos, kuri turi
būti Mums pateikta, kad Nurodymas būtų tinkamai įvykdytas.
- Mes turime teisę atsisakyti vykdyti Nurodymą ir mokėjimo
operaciją tais atvejais, kai:
- Mums kyla įtarimų, jog Nurodymas ir mokėjimo operacija gali
pažeisti ar pažeidžia Taisykles, Sutartį ir (ar) teisės
aktus.
- Mums kyla įtarimų, jog ne Jūs pats pateikėte Nurodymą.
- Mums kyla įtarimų, jog Nurodymui įvykdyti gali būti
panaudotos neteisėtos kilmės lėšos.
- Nurodyme yra ne visi reikalingi duomenys ar jis turi kitokių
trūkumų.
- Neveikia tarpbankinės atsiskaitymo ir (ar) kitos finansinės
sistemos, yra kitos neįprastos rinkos sąlygos, svarbios
techninės ar kitos priežastys.
- Rizika, susijusi su Nurodymo vykdymu, Mums yra nepriimtina.
- Mes įskaitome lėšas į Sąskaitą ir nurašome lėšas iš Sąskaitos
pagal gautame Nurodyme nurodytą Unikalų identifikatorių. Jeigu
Nurodyme, be Unikalaus identifikatoriaus, yra pateikta ir
papildoma informacija, Mes atsakome tik už mokėjimo operacijos
atlikimą pagal Nurodyme pateiktą Unikalų identifikatorių. Mes
neprivalome tikrinti, ar Unikalus identifikatorius atitinka
Sąskaitos savininko vardą ir pavardę ar pavadinimą. Vis dėlto,
jeigu Mes, atlikę tokį patikrinimą, nustatome akivaizdų Mums
pateikto Unikalaus identifikatoriaus ir Sąskaitos savininko
vardo bei pavardės ar pavadinimo nesutapimą, Mes turime teisę
nevykdyti mokėjimo operacijos.
- Jeigu Jūs, pateikdami Nurodymą, nurodote Unikalų
identifikatorių, toks Nurodymas laikomas tinkamai įvykdytu,
jeigu jis buvo įvykdytas pagal Jūsų nurodytą Unikalų
identifikatorių. Jeigu Jūsų nurodytas Unikalus identifikatorius
yra klaidingas, Mes neatsakome už mokėjimo operacijos neatlikimą
ar netinkamą atlikimą, vis dėlto Mes tokiais atvejais
įsipareigojame stengtis padėti Jums atgauti mokėjimo operacijos
lėšas. Jeigu Vartotojas nurodo ne tik Unikalų identifikatorių,
bet ir pateikia papildomos informacijos, Įstaiga gali atlikti
tokį mokėjimą tik pagal Unikalų identifikatorių.
- Nurodymas laikomas gautu Įstaigoje (prasideda tokio Nurodymo
vykdymo termino skaičiavimas) jo gavimo dieną. Jeigu Nurodymo
gavimo momentas nesutampa su Mūsų darbo diena, laikoma, kad
Nurodymas gautas artimiausią Mūsų darbo dieną. Nurodymas, kurį
Įstaiga gavo Įstaigos darbo dieną po Įstaigos nustatytos
valandos, t. y. vėliau negu 16 val. 00 min., laikomas gautu
artimiausią Įstaigos darbo dieną.
- Bet kokios lėšos, kurias Mes gauname iš Jūsų ar Jūsų vardu,
nelaikomos indėliu ar kitomis grąžintinomis lėšomis, Mes už jas
nemokame palūkanų.
- Nurodymas, priklausomai nuo Įstaigos ir Kliento susitarimo, gali
būti pradėtas vykdyti konkrečią dieną ar tam tikro laikotarpio
pabaigoje arba dieną, kurią Klientas pateikia Įstaigai lėšas.
- Mes užtikriname Jums galimybę naudotis į Sąskaitą gautų lėšų
suma iš karto po to, kai ta suma yra įskaitoma į Mūsų sąskaitą,
atidarytą banke ar kitoje finansų įstaigoje, ir Mes gauname visą
tam reikalingą informaciją, su sąlyga, kad lėšos yra gautos iki
Taisyklėse (ar kitoje Mūsų skelbiamoje oficialioje
informacijoje) nurodyto vėliausio lėšų įskaitymo laiko.
- Kai mokėjimo operacijos yra atliekamos eurais Lietuvoje arba
kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse, Mes įsipareigojame
užtikrinti, kad, gavus Nurodymą, mokėjimo operacija būtų
įvykdyta tą pačią Mūsų darbo dieną (kai mokėtojo ir gavėjo
sąskaitos yra Įstaigoje) arba ne vėliau kaip iki kitos Mūsų
darbo dienos pabaigos (kai gavėjo sąskaita yra kitoje finansų
įstaigoje).
- Kai mokėjimo operacijos yra atliekamos kita valiuta nei euras
(jei tokią galimybę suteikiame), Mes įsipareigojame užtikrinti,
kad, gavus mūsų pateiktomis sąlygomis pateiktą Nurodymą,
mokėjimo operacija būtų įvykdyta ne vėliau kaip per 4 (keturias)
darbo dienas.
- Kitų paslaugų suteikimo trukmė nustatoma atitinkamoje Sutartyje,
Tipiniuose įkainiuose arba Tinklalapyje (ar kitoje Įstaigos
skelbiamoje oficialioje informacijoje).
- Jeigu Klientas (mokėtojas) inicijavo Nurodymą, Mes atsakome už
tinkamą mokėjimo operacijos įvykdymą. Jeigu Mes galime įrodyti
Klientui (mokėtojui) ir tam tikrais atvejais gavėjo mokėjimo
paslaugų teikėjui, kad gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjas gavo
mokėjimo operacijos sumą, tokiu atveju gavėjo mokėjimo paslaugų
teikėjas yra atsakingas gavėjui už tinkamą mokėjimo operacijos
įvykdymą.
- Jūs turite ne rečiau kaip vieną kartą per mėnesį tikrinti
informaciją apie Sąskaitoje atliktas mokėjimo operacijas ir
raštu (elektroniniu paštu) pranešti Mums apie neautorizuotas ar
netinkamai atliktas mokėjimo operacijas, į Sąskaitą įskaitytas
Jums nepriklausančias lėšas, taip pat informuoti Mus apie bet
kokias kitas klaidas, neatitikimus ar netikslumus Sąskaitoje ir
su ja susijusiose mokėjimo operacijose. Jūsų pranešimas turi
būti pateikiamas nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 30
kalendorinių dienų nuo dienos, kurią Mes atlikome mokėjimo
operaciją, kuri Jūsų nurodoma kaip neautorizuota ar netinkamai
atlikta operacija. Jeigu Jūs nustatytu laiku nepateikiate
pranešimo, laikoma, kad Jūs besąlygiškai sutikote su Sąskaitoje
atliktomis mokėjimo operacijomis.
- Mes, gavę Jūsų pranešimą apie neautorizuotą mokėjimo operaciją
ir įsitikinę, kad dėl tokios operacijos nėra Jūsų tyčios,
didelio neatsargumo ar nesąžiningumo, nedelsdami sugrąžiname
Jums neautorizuotos mokėjimo operacijos sumą ir atkuriame tokį
Sąskaitos, iš kurios ta suma nurašyta, likutį, kuris būtų buvęs,
jeigu neautorizuota mokėjimo operacija nebūtų buvusi atlikta,
išskyrus Taisyklėse ir Sutartyje nustatytus atvejus, kai
atsakomybė už neautorizuotą mokėjimo operaciją tenka Jums. Jūsų
pranešimas turi būti pateiktas ne vėliau kaip per 13 (trylika)
mėnesių nuo lėšų nurašymo dienos, o tuo atveju, jeigu Jūs esate
verslo subjektas, - ne vėliau kaip per 60 (šešiasdešimt) dienų
nuo lėšų nurašymo dienos.
- Mes turime teisę nurašyti iš Jūsų Sąskaitos klaidingai
įskaitytas lėšas. Jeigu Sąskaitoje nėra pakankamai lėšų
klaidingai įskaitytoms lėšoms nurašyti, Jūs besąlygiškai
įsipareigojate per 3 (tris) darbo dienas nuo pareikalavimo
dienos grąžinti Mums į Jūsų Sąskaitą klaidingai įskaitytas
lėšas.
- Klientas (mokėtojas) turi teisę atgauti iš Įstaigos visą gavėjo
ar per gavėją inicijuotos autorizuotos ir jau įvykdytos mokėjimo
operacijos sumą, jeigu tenkinamos šios sąlygos: 1) autorizuojant
mokėjimo operaciją, nebuvo nurodyta tiksli mokėjimo operacijos
suma; 2) mokėjimo operacijos suma yra didesnė už sumą, kurios
pagrįstai galėjo tikėtis Klientas (mokėtojas), atsižvelgdamas į
savo ankstesnes išlaidas, Taisyklių nuostatas ir kitas
aplinkybes, išskyrus aplinkybes, susijusias su valiutos keitimu,
kai vykdant mokėjimo operaciją buvo taikomas valiutos keitimo
kursas, dėl kurio Klientas (mokėtojas) susitarė su Įstaiga
Taisyklių, Sutarties ir (ar) teisės aktų nustatyta tvarka. Esant
Įstaigos prašymui, Klientas (mokėtojas) privalo pateikti
duomenis apie šiame punkte nurodytas sąlygas.
- Klientas (mokėtojas) neturi teisės į gavėjo ar per gavėją
inicijuotų mokėjimo operacijų sumų grąžinimą, jeigu Klientas
(mokėtojas) davė sutikimą įvykdyti mokėjimo operaciją tiesiogiai
Įstaigai ir Įstaiga Klientui (mokėtojui) sutartu būdu pateikė
informaciją apie būsimą mokėjimo operaciją ar sudarė sąlygas su
ja susipažinti likus ne mažiau kaip keturioms savaitėms iki
numatyto mokėjimo operacijos įvykdymo.
- Klientas (mokėtojas) turi teisę prašyti Įstaigos grąžinti
gavėjo ar per gavėją inicijuotos autorizuotos mokėjimo
operacijos sumą per aštuonias savaites nuo dienos, kurią lėšos
buvo nurašytos iš Sąskaitos.
- Mes, gavę prašymą grąžinti mokėjimo operacijos sumą, per 10
(dešimt) darbo dienų grąžiname visą sumą arba nurodome
priežastis, dėl kurių Mes atsisakome ją grąžinti, o jeigu
Klientas (mokėtojas) yra vartotojas, - nurodome ir tokio
atsisakymo apskundimo tvarką.
- Kai mokėjimo operacija inicijuojama gavėjo ar per gavėją,
Klientas (mokėtojas) negali atšaukti mokėjimo operacijos po to,
kai mokėjimo operacija yra išsiųsta arba Klientas (mokėtojas)
davė gavėjui sutikimą atlikti mokėjimo operaciją. Mes neatsakome
tais atvejais, kai gavėjas pateikia mokėjimo nurodymą,
nesilaikydamas susitarime su Klientu (mokėtoju) nustatytų
terminų.
- Jeigu pagal Nurodymą grąžinami pinigai dėl nuo Mūsų
nepriklausančių priežasčių, grąžintina suma įskaitoma į Jūsų
Sąskaitą. Mokesčiai, sumokėti už Nurodymo vykdymą, Jums nėra
grąžinami, o iš Jūsų Sąskaitos gali būti nurašomi su pinigų
grąžinimu susiję Mums pritaikyti mokesčiai ir išlaidos.
- Visa informacija apie elektroninių pinigų ir mokėjimo
operacijas, jų duomenis, įvykdymo sąlygas, mokesčius ir kt.
Klientui yra prieinama bet kuriuo metu prisijungus prie
Paskyros, jei toks funkcionalumas numatytas prie Jums teikiamų
paslaugų. Prisijungęs prie Paskyros, Jūs taip pat galite gauti
Sąskaitos išrašą su šia informacija, jei toks funkcionalumas
numatytas prie Jums teikiamų paslaugų.
-
12. Operacijų limitai
- Mes, siekdami suvaldyti operacinę riziką, užtikrinti Jūsų lėšų
saugumą galime taikyti savo Klientams operacijų (pvz.,
atsiskaitymo, grynųjų pinigų paėmimo dažnumo ar dydžio ir pan.)
limitus. Taikomi operacijų limitai yra skelbiami Tinklalapyje ar
kitų Mūsų pasirinktu būdu (pvz., Internetinės bankininkystės
sistemoje).
- Jūs galite pasikeisti operacijų limitus, jei tokie Jums yra
taikomi. Tokie prašymai gali būti teikiami Mūsų nurodytu būdu
(pvz., per Internetinės bankininkystės sistemą, jei tokią
galimybę suteikiame), tačiau visais atvejais sudarant galimybę
Jus tinkamai identifikuoti.
- Mes turime teisę, nenurodydami priežasties, netenkinti Jūsų
prašymo pakeisti limitus.
- Mes turime teisę pakeisti Jums individualiai taikomus operacijų
limitus bet kuriuo metu, net ir nepateikę Jums jokio pranešimo.
- Operacijų limitai netaikomi, kai Jūs pervedate lėšas iš vienos
savo sąskaitos į kitas savo sąskaitas, esančias Įstaigoje.
- Tais atvejais, jeigu Jūs viršijate nustatytus limitus, Mes
galime nevykdyti Jūsų pateiktų Nurodymų.
-
13. Mokesčiai
- Jūs įsipareigojate už Identifikavimo priemonių išdavimą ar
pakeitimą, naudojimąsi Mūsų teikiamomis paslaugomis mokėti
Tipiniuose įkainiuose ir (ar) Sutartyje nustatytus mokesčius, o
Mes turime teisę be atskiro pranešimo ir Jūsų sutikimo mokėjimo
operacijos metu arba vėliau nurašyti mokėtinus mokesčius nuo bet
kurios Įstaigoje atidarytos Jūsų sąskaitos.
- Mokesčiai už konkrečias Mūsų teikiamas paslaugas, jų
apskaičiavimas, taip pat kitos Mums mokėtinos sumos yra
nurodytos Tipiniuose įkainiuose bei Tinklalapyje.
- Klientas pareiškia, kad jis, sudarydamas Sutartį, yra
susipažinęs su Mūsų taikomais paslaugų ir operacijų įkainiais
(įskaitant, bet neapsiribojant, Tipinius įkainius) ir,
inicijuodamas paslaugų ir operacijų vykdymą, sutinka mokėti
nustatytą mokestį. Klientas įsipareigoja turėti Sąskaitoje tokį
lėšų kiekį, kuris padengtų Mums mokėtinus mokesčius ir kitas
sumas. Jeigu Sąskaitoje nėra pakankamai lėšų mokėjimo operacijai
atlikti ir mokesčiui už jos atlikimą sumokėti, Mes turime teisę
nevykdyti tokios mokėjimo operacijos.
- Mes turime teisę vienašališkai keisti Sutartyje ir (ar)
Tipiniuose įkainiuose nustatytus mokesčius bei įkainius ir
įsipareigojame apie tokius pakeitimus paskelbti Taisyklėse,
Sutartyje ir (ar) teisės aktuose nustatyta tvarka. Mes
įsipareigojame užtikrinti, kad tokie pakeitimai būtų viešai
prieinami Tinklalapyje iš karto po jų įsigaliojimo.
- Kai Mūsų atsisakymas vykdyti Nurodymą yra objektyviai
pagrįstas, Mes galime taikyti Tipiniuose įkainiuose nustatytą
mokestį už atsisakymą vykdyti tokį Nurodymą.
- Mes turime teisę imti iš Jūsų mokestį už lėšų grąžinimą, jeigu
mokėjimo operacijos neįvykdymas ar netinkamas įvykdymas kilo dėl
klaidingo Unikalaus identifikatoriaus, kitos Jūsų netinkamai
pateiktos (netikslios) informacijos mokėjimo operacijai įvykdyti
arba jeigu lėšų grąžinimą nulėmė Jūsų padarytas Taisyklių ir
(ar) Sutarties pažeidimas.
- Mes, vadovaudamiesi Taisyklėmis, Sutartimi ir (ar) teisės
aktais, turime teisę imti Tipiniuose įkainiuose nustatytą
mokestį už Nurodymo atšaukimą.
- Už Jūsų prašymu teikiamą papildomą ar dažnesnį informavimą arba
už informacijos perdavimą kitomis ryšio priemonėmis, negu yra
nurodytos Taisyklėse, Mes galime taikyti papildomą mokestį,
nurodytą Tipiniuose įkainiuose.
-
14. Valiutos keitimas
- Tais atvejais, kai Jūs, teikdami Nurodymą, pasirinkote nurašyti
lėšas iš Sąskaitos valiuta, kuri nesutampa su mokėjimo valiuta,
įskaitant ir tuos atvejus, kai Jūs inicijuojate pervedimą tarp
savo Sąskaitų, kuriose yra laikomos lėšos skirtingomis
valiutomis, Mes atliekame valiutos konvertavimą.
- Mes galime, tačiau neįsipareigojame, atlikti valiutos keitimą
ir tais atvejais, kai Sąskaitoje nėra pakankamai lėšų mokesčiams
už suteiktas paslaugas Tipiniuose įkainiuose nurodyta valiuta
nurašyti, tačiau yra lėšų kita valiuta.
- Mes, konvertuodami valiutą, taikome konvertavimo momentu
galiojantį Pagrindinį valiutos keitimo kursą. Informacija apie
taikomą Pagrindinį valiutos keitimo kursą pateikiama,
inicijuojant mokėjimo operaciją, kurios įvykdymas yra siejamas
su valiutos keitimu. Be to, informacija apie konkrečiai mokėjimo
operacijai įvykdyti pritaikytą Pagrindinį valiutos keitimo kursą
yra pateikiama Sąskaitos išrašuose, jei Mes taikome tokią
galimybę.
- Mes turime teisę be atskiro įspėjimo keisti Pagrindinį valiutos
keitimo kursą ir nedelsdami taikyti pakeistą Pagrindinį valiutos
keitimo kursą. Mes įsipareigojame kaip įmanoma greičiau
informuoti Jus apie pakeistą Pagrindinį valiutos keitimo kursą.
- Mes, atlikdami valiutos keitimo operaciją, taikome Tipiniuose
įkainiuose nurodytą valiutos keitimo mokestį. Informacija apie
taikomą valiutos keitimo mokestį pateikiama inicijuojant
mokėjimo operaciją, kurios įvykdymas yra siejamas su valiutos
keitimu. Be to, informacija apie pritaikytą valiutos keitimo
mokestį yra pateikiama Sąskaitos išrašuose, jei Mes taikome
tokią galimybę.
- Suteikę valiutos keitimo paslaugą, laikome, kad Jūs sutikote su
taikomu Pagrindiniu valiutos keitimo kursu ir valiutos keitimo
mokesčiu.
- Mes neprisiimame atsakomybės už Jūsų patirtus nuostolius,
susijusius su valiutos konvertavimu ir (ar) Pagrindinio valiutos
kurso pasikeitimu.
-
15. Atsakomybė
- Mes atsakome už netinkamai atliktas operacijas Sąskaitoje
Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka.
- Jūs prisiimate visišką atsakomybę už elektroninėmis ryšio
priemonėmis sudaromų Sutarčių bei įvedamų ir patvirtinamų
mokėjimo dokumentų bei Nurodymų ir juose esančių duomenų
teisingumą.
- Jūs visiškai atsakote už visas elektroninio ryšio priemonėmis
atliktas operacijas Sąskaitoje ir sudarytas Sutartis, jeigu Jūsų
tapatybei patvirtinti buvo panaudotos tinkamos Identifikavimo
priemonės.
- Jūs esate atsakingas už visus Mūsų nuostolius, patirtus dėl
Mums pateiktos klaidingos informacijos, pateiktų negaliojančių
dokumentų, klaidingų Nurodymų ir (ar) dėl kitų Taisyklėse ir
Sutartyje nustatytų įsipareigojimų nevykdymo.
- Mūsų atsakomybė identifikuojant Jus apima tik Jūsų naudojamų
Identifikavimo priemonių patikrinimą.
- Jums draudžiama, naudojant Identifikavimo priemones, atlikti
arba leisti atlikti tretiems asmenims bet kokius veiksmus,
kuriais siekiama pakeisti, sutrikdyti ar kitaip daryti įtaką
Mūsų paslaugų teikimui (veikimui). Esant tokiems pakeitimams
arba bandymams tą padaryti, Mes atleidžiami nuo bet kokios
atsakomybės ar įsipareigojimų, susijusių su Sutarties vykdymu.
- Mes neprisiimame jokios materialinės atsakomybės ir neatsakome
už elektroninio ryšio priemonėmis gautų Kliento mokėjimo
dokumentų atitikimą jų originalams ir juose esančių duomenų
tikslumą ar teisingumą.
- Įstaigai įvykdžius elektroninio ryšio priemonėmis inicijuotą
mokėjimo operaciją, neatitinkančią Kliento pateikto šio pavedimo
atspausdinto išrašo, Įstaiga ir Klientas, spręsdami tarpusavio
ginčus, vadovaujasi elektroninėmis ryšio priemonėmis Kliento
inicijuota mokėjimo operacija ir ją charakterizuojančiais
duomenimis.
- Klientas ir jo nurodytas Vartotojas solidariai atsako už
Sutarties nevykdymą ar netinkamą vykdymą. Jeigu Klientas
suteikia Vartotojui teisę valdyti Sąskaitą, Vartotojas privalo
tinkamai vykdyti visus Kliento įsipareigojimus, prisiimtus
Sutartimi.
- Jūs turite visiškai atlyginti Mūsų patirtus nuostolius,
susijusius su Identifikavimo priemonių atskleidimu ir (ar)
Slaptažodžių generatoriaus, mobiliojo telefono, naudojamo
tapatybei patvirtinti, praradimu ar kitokiu Sutarties pažeidimu.
- Jeigu Jūs esate vartotojas - fizinis asmuo, Jums tenka dėl
neautorizuotų mokėjimo operacijų atsiradę nuostoliai iki 50
eurų, kai šie nuostoliai patirti dėl: 1) prarastos ar pavogtos
mokėjimo priemonės (Kortelės ir pan.) panaudojimo ar
pasisavinimo; 2) neteisėto mokėjimo priemonės (Kortelės ir pan.)
įgijimo, jeigu Jūs neapsaugojote personalizuotų saugumo požymių.
Jeigu Jūs esate verslo subjektas, Jums netaikomas šiame
Taisyklių punkte nurodytas nuostolių sumos ribojimas - Jums
tenka visi nuostoliai.
- Klientui (mokėtojui) tenka visi dėl neautorizuotų mokėjimo
operacijų atsiradę nuostoliai, jeigu Klientas (mokėtojas) juos
patyrė, veikdamas nesąžiningai arba dėl didelio neatsargumo ar
tyčios neįvykdęs vienos ar kelių Lietuvos Respublikos mokėjimų
įstatymo 34 straipsnyje nustatytų pareigų. Tokiais atvejais
netaikomas Taisyklių 15.11punkte nustatytas nuostolių sumos
ribojimas.
- Jeigu neautorizuota mokėjimo operacija įvyko dėl Mūsų kaltės,
Mes prisiimame atsakomybę už Jūsų patirtus tiesioginius
nuostolius.
- Mes neatsakome už netiesioginius Jūsų nuostolius (įskaitant,
bet neapsiribojant, negautas pajamas), atsiradusius Jums
naudojantis paslaugomis ir (ar) bet kokiu kitu pagrindu.
- Tais atvejais, kai nedraudžia taikytina teisė ir (ar) nėra
kitaip nurodyta Sutartyje, Mūsų už Sutarties pažeidimą Jums
mokėtina kompensacija negali viršyti paskutinių 3 prieš
pažeidimą ėjusių mėnesių Jūsų Mums sumokėtų mokesčių už
paslaugas vidurkio.
- Mes neatsakome tais atvejais, kai neveikė ar netinkamai veikė
Jūsų pasirinkta Identifikavimo priemonė, Jūs neturėjote
telefono, kompiuterinės, programinės ar kitos įrangos arba ši
įranga buvo sugedusi, taip pat tais atvejais, kai Jūs
neapsaugojote Slaptažodžio, kitų Identifikavimo priemonių ir
taip šios priemonės tapo žinomos tretiesiems asmenims.
- Mes neatsakome tais atvejais, kai Jūs negalite naudotis Mūsų
teikiamomis paslaugomis dėl gedimų telekomunikacijos tinkluose
arba dėl tokių gedimų buvo prarasta informacija, ji buvo
iškraipyta ir pan.
- Mes neatsakome tais atvejais, kai Jūs negalėjote pasiekti
trečiųjų šalių išorinio portalo dėl nepriklausančių nuo Mūsų
telekomunikacijos tinklų gedimų arba dėl tokių gedimų buvo
prarasti, iškraipyti Mūsų trečiajam asmeniui perduodami Jūsų
autentifikavimo duomenys.
- Mes neatsakome tais atvejais, kai Jūs negalite naudotis Mūsų
paslaugomis dėl Mūsų atliekamų techninių darbų ir (ar)
sutrikimų, susijusių su Mūsų naudojamomis informacinėmis
technologijomis, šalinimo, išskyrus atvejus, kai tokie trukdžiai
tęsiasi ilgiau kaip 24 valandas ir įvyksta dėl Mūsų tyčios ar
didelio neatsargumo.
- Mes neatsakome už finansų įstaigų ir kitų mokėjimo operacijų
procese dalyvaujančių subjektų veiksmus bei klaidas, taip pat už
neteisėtus kitų trečiųjų asmenų veiksmus bei Jūsų patirtus
nuostolius dėl Paskyros, Sąskaitos blokavimo ir (ar) paslaugų
teikimo sustabdymo.
- Mes neatsakome už trečiųjų šalių teikiamas paslaugas ir prekes
bei jų kokybę, trečiųjų šalių elektroninių sistemų sutrikimus,
su kuriais Jūs susiduriate prisijungę prie trečiųjų šalių
sistemų ar apmokėdami už trečiųjų šalių parduodamas prekes ar
teikiamas paslaugas naudodamiesi Mūsų elektroninėmis
paslaugomis, taip pat Mes neprisiimame atsakomybės ir
negarantuojame, kad tretieji asmenys įvykdys su Jumis sudaromą
sandorį. Mes nenagrinėjame pretenzijų dėl trečiųjų asmenų
elektroninių sistemų, jų teikiamų prekių ir paslaugų. Tokios
pretenzijos turi būti teikiamos tiesiogiai tretiesiems asmenims.
- Įstaiga ir (ar) Klientas atleidžiamas nuo atsakomybės už
Sutarties nevykdymą, jeigu įrodo, kad Sutartis neįvykdyta dėl
nenugalimos jėgos (force majeure). Įstaiga ir (ar) Klientas apie
atsiradusias force majeure aplinkybes, trukdančias įvykdyti
Sutartį, privalo raštu (įskaitant elektroniniu paštu) pranešti
per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo šių aplinkybių
atsiradimo dienos.
-
16. Asmens duomenys
- Prieš pradėdami naudotis Paslaugomis Jūs turite susipažinti su
Mūsų Privatumo Politikoje nustatytomis asmens duomenų tvarkymo
taisyklėmis, kurios yra skelbiamos Tinklalapyje arba kitu mūsų
nustatytu būdu. Jūs taip pat privalote užtikrinti, kad
supažindinsite savo nurodytus susijusius ir (ar) įgaliotus
asmenis, kurių asmens duomenis Mums pateikėte, su minėta
Privatumo politika iki pradėdami naudotis Paslaugomis, o su
Jumis susiję asmenys su ja susipažins.
-
17. Bendravimo sąlygos
- Sutartis sudaroma ir visi pranešimai tarp Įstaigos ir Kliento
siunčiami lietuvių kalba, o, jei Klientas yra užsienio valstybės
subjektas, - anglų kalba, nebent Įstaiga ir Klientas susitaria
dėl kitos jiems priimtinos kalbos naudojimo arba Tinklalapyje
kita kalba yra nurodyta kaip Įstaigai priimtina kalba. Visus
pranešimus (įskaitant informaciją apie mokėjimo operacijas)
Klientui Įstaiga savo pasirinkimu siunčia elektroniniu paštu,
paskelbia Tinklalapyje, pateikia per Internetinės bankininkystės
sistemą tiesiogiai ar per Mobiliąją programėlę arba kitais
elektroniniais kanalais. Informacija apie Sąskaitą ir mokėjimo
operacijas Klientui teikiama reguliariai, ne rečiau kaip kartą
per mėnesį. Klientas taip pat gali susipažinti su jam aktualia
informacija, prisijungęs prie savo Paskyros Internetinės
bankininkystės sistemoje tiesiogiai ar per Mobiliąją programėlę
(jei yra tokia techninė galimybė).
- Jūs turite teisę raštu popieriuje arba elektroniniu paštu gauti
iš Įstaigos informaciją apie Sutarties ir mokėjimo paslaugų
teikimo sąlygas, taip pat bet kada Tinklalapyje ar prisijungęs
prie savo Paskyros Internetinės bankininkystės sistemoje
susipažinti su minėtomis atitinkamame šaltinyje skelbiamomis
sąlygomis.
- Jūs galite elektroniniu paštu ir kitomis Tinklalapyje
nurodytomis ryšio priemonėmis kreiptis į Mus ir (ar) pateikti
Mums savo pranešimus (prašymus). Mes turime teisę paprašyti, kad
Jūs konkrečiu atveju pateiktumėte pranešimą, informaciją ar
dokumentus bet kokiu kitu Mūsų nurodytu būdu ir forma (pvz.,
registruotu paštu ir pan.), o Jūs įsipareigojate tą padaryti
savo sąskaita.
- Jūsų pateikti pranešimai, informacija ar dokumentai laikomi
gautais, kai Mes patvirtiname, kad atitinkamas pranešimas,
informacija ar dokumentas yra gautas.
- Mūsų Jums siunčiami pranešimai negali būti laikomi Mūsų
pasiūlymu sudaryti sutartį ar naudotis paslaugomis, išskyrus
atvejus, kai Mūsų pranešime yra aiškiai nurodyta, kad teikiamas
būtent toks pasiūlymas.
-
18. Sutarties galiojimas, pakeitimai ir nutraukimas
- Sutartis įsigalioja jos sudarymo dieną ir galioja neterminuotai
iki jos nutraukimo.
- Fizinis asmuo - vartotojas - turi teisę per 14 (keturiolika)
dienų nuo Sutarties sudarymo dienos atsisakyti Sutarties,
išsiųsdamas Įstaigai pranešimą dėl Sutarties atsisakymo. Šis
pranešimas gali būti pateiktas raštu popieriuje, elektroniniu
paštu, per Internetinės bankininkystės sistemą tiesiogiai ar per
Mobiliąją programėlę (jeigu yra tokia techninė galimybė) ar kitu
Mūsų nurodytu būdu. Įstaiga, kol nėra pasibaigęs terminas
Sutarčiai atsisakyti, gali pradėti vykdyti Sutartį tik Kliento
sutikimu. Nurodymo pateikimas, kitos mokėjimo operacijos
inicijavimas laikomas Kliento sutikimu pradėti vykdyti Sutartį.
Kai Klientas pasinaudoja savo teise atsisakyti Sutarties, jis 5
(penkių) darbo dienų terminu atsiskaito su Įstaiga už faktiškai
jam pagal Sutartį suteiktas finansines paslaugas. Mokesčiai už
Įstaigas teikiamas paslaugas yra nurodyti Tipiniuose įkainiuose
ir Tinklalapyje ar kitu Mūsų pasirinktu būdu. Mokesčiai už
pradėtas ar įvykdytas mokėjimo operacijas negrąžinami.
- Sutarties sąlygos gali būti keičiamos rašytiniu Įstaigos ir
Kliento susitarimu, išskyrus Sutartyje nustatytus atvejus, kai
Įstaiga turi teisę vienašališkai keisti Sutartį.
- Mes turime teisę vienašališkai keisti Sutarties sąlygas
(įskaitant ir Taisykles, ir Tipinius įkainius), įspėję Jūs raštu
(elektroniniu paštu) arba naudodami kitą patvariąją laikmeną
prieš 60 (šešiasdešimt) kalendorinių dienų, jeigu Jūs esate
fizinis asmuo - vartotojas, arba prieš 30 (trisdešimt)
kalendorinių dienų, jeigu Jūs esate verslo (ar jam prilyginamas)
subjektas. Tais atvejais, kai pakeitimais yra gerinamos paslaugų
teikimo sąlygos, netaikoma nuostata dėl išankstinio įspėjimo.
Laikoma, kad Sutarties pakeitimai yra patvirtinti ir Jūs
sutinkate su jais, jeigu Jūs nepateikiate rašytinio pranešimo
apie nesutikimą iki pranešime apie pakeitimus nurodytos
pakeitimų įsigaliojimo dienos. Jūsų naudojimasis Mūsų
teikiamomis paslaugomis po Sutarties sąlygų pakeitimo
įsigaliojimo dienos reiškia Jūsų sutikimą su Sutarties sąlygų
pakeitimu. Jeigu Jūs nesutinkate su pakeitimu ir apie tai raštu
pranešate Mums,, Sutartis netenka galios nuo Sutarties pakeitimo
įsigaliojimo dienos.
- Įsigaliojus Sutarties pakeitimams, ankstesnės Sutarties
(konkrečių jos sąlygų) redakcijos netenka galios, nebent Įstaiga
ir Klientas susitaria kitaip.
- Jūs turi teisę vienašališkai, nesikreipdamas į teismą,
nutraukti Sutartį, raštu įspėjęs Mus ne vėliau kaip prieš 30
(trisdešimt) kalendorinių dienų, išskyrus Sutartyje numatytus
atvejus. Jūs Sutarties nutraukimo atveju privalote visiškai
atsiskaityti su Mumis. Mokesčiai, sumokėti iki Sutarties
nutraukimo, Jums negrąžinami.
- Jūs, nutraukdamas Sutartį, nemokate Mums Sutarties nutraukimo
mokesčio, jeigu nuo Sutarties įsigaliojimo dienos iki nutraukimo
dienos praėjo daugiau negu 6 (šeši) mėnesiai ir Jūs esate
fizinis asmuo - vartotojas. Kitu atveju Jūs turite sumokėti
Mums Tipiniuose įkainuose nustatytą mokestį už Sutarties
nutraukimą.
- Mes turime teisę vienašališkai, nesikreipdami į teismą,
nutraukti Sutartį, jeigu: 1) Klientas iš esmės pažeidžia Sutartį
ir nepašalina jos pažeidimų; 2) Klientas vengia pateikti Mums
informaciją, kuri yra būtina Sutarčiai tinkamai vykdyti; 3)
paaiškėja, kad Klientas, sudarydamas Sutartį arba vėliau,
pateikė Mums neteisingą arba klaidinančią informaciją; 4)
paaiškėja, kad Klientas užsiima Mums nepriimtina veikla,
neteisėta veikla, yra susijęs su pinigų plovimo ir (ar)
terorizmo finansavimu; 5) Kliento atlikti veiksmai pakenkė arba
galėjo pakenkti Mūsų reputacijai; 6) egzistuoja kitos Taisyklėse
ir Sutartyje nurodytos svarbios priežastys, sudarančios pagrindą
nutraukti Sutartį. Mes, ketindami pasinaudoti savo teise
nutraukti Sutartį, ne vėliau kaip prieš 14 (keturiolika)
kalendorinių dienų, jeigu Klientas yra verslo (ar jam
prilyginamas) subjektas, arba ne vėliau kaip prieš 60
(šešiasdešimt) kalendorinių dienų, jeigu Klientas yra fizinis
asmuo - vartotojas, pateikiame Klientui pranešimą apie
nutraukimą raštu popieriuje arba naudodami kitą patvariąją
laikmeną (pvz., elektroninį paštą).
- Nutraukus Sutartį, Kliento Sąskaitoje esančios lėšos
(atskaičius Mums mokėtinus mokesčius ir kitas sumas) yra
grąžinamos Klientui į jo nurodytą sąskaitą kitoje finansų
įstaigoje. Jeigu Klientas iki Sutarties nutraukimo dienos
nenurodo savo sąskaitos, į kurią Mes turėtume pervesti lėšas,
Mes turime teisę pervesti Kliento lėšas į paskutinę Mums žinomą
Kliento sąskaitą kitoje finansų įstaigoje.
- Sutarties nutraukimas neatleidžia Jūsų nuo Sutartyje nustatytų
įsipareigojimų, atsiradusių iki jos nutraukimo dienos, tinkamo
įvykdymo.
- Nesvarbu, ar Mes ar Jūs nutraukiate Sutartį ar ji pasibaigia
kitais pagrindais, Jūs visada privalote visiškai atsiskaityti su
Mumis ir sumokėti visus taikytus mokesčius bei padengti Mūsų
patirtas išlaidas.
-
19. Taikytina teisė ir ginčų sprendimas
- Sutartims taikoma Lietuvos Respublikos teisė. Kilę ginčai,
neišspręsti derybomis ar kitais ikiteisminiais būdais,
sprendžiami kompetentingame Lietuvos Respublikos teisme pagal
Mūsų buveinės vietą. Tuo atveju, jeigu ginčas kyla tarp Mūsų ir
kliento, kaip fizinio asmens - vartotojo, taikomos bendrosios
teismingumo nuostatos, įtvirtintos Lietuvos Respublikos
civilinio proceso kodekse.
- Jūs, manydamas, kad yra pažeistos Jūsų teisės ir (ar) teisėti
interesai, prieš kreipdamiesi į teismą (ar į Lietuvos banką,
jeigu esate vartotojas), turite ne vėliau kaip per 3 (tris)
mėnesius nuo sužinojimo apie galimą pažeidimą dienos raštu
kreiptis į Mus dėl kilusio ginčo išsprendimo, nurodydamas ginčo
aplinkybes ir savo reikalavimą. Taikoma pretenzijų (skundų)
nagrinėjimo procedūra yra detaliai reglamentuota Pretenzijų
(skundų) pateikimo ir nagrinėjimo tvarkoje, kuri yra skelbiama
Tinklalapyje ar kitu mūsų nurodytu būdu.
- Jeigu esate vartotojas ir Mūsų atsakymas Jūsų netenkina arba
per 15 (penkiolika) darbo dienų negavote jokio atsakymo, Jūs
turite teisę per 1 (vienus) metus nuo kreipimosi į Mus dienos
raštu arba elektroniniu būdu kreiptis į Lietuvos banką (adresas
- Totorių g. 4, LT01121 Vilnius, interneto svetainės adresas
www.lb.lt) Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo ir
Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo
nustatyta tvarka. Be to, galite savo galimai pažeistas teises
ginti teisme.
-
20. Baigiamosios nuostatos
- Klientas patvirtina, kad tuo atveju, jeigu atitinkama Sutartis
(kartu su Taisyklėmis) sudaroma anglų kalba, ji jam yra
suprantama ir jis sutinka, kad Sutartis (kartu su Taisyklėmis)
būtų sudaroma anglų kalba.
- Įstaigos išduotos Identifikavimo priemonės tampa Jūsų nuosavybe
tik tuo atveju, jeigu Jūs sumokėjote už jas Įstaigos nustatytą
kainą. Kitu atveju Jūs, nutraukus Sutartį, privalote nedelsdamas
grąžinti Įstaigai Identifikavimo priemonę arba sumokėti Įstaigai
nustatytą jos kainą, jeigu Identifikavimo priemonė nebuvo
neatlygintinai išduota.
- Įstaiga ir Klientas įsipareigoja saugoti vienas kito komercines
paslaptis, konfidencialią informaciją, išskyrus viešai prieinamą
informaciją, kurią sužinojo vykdydami Sutartį, bei neperduoti
jos tretiesiems asmenims be raštiško Įstaigos ir (ar) Kliento ar
jų įgaliotų atstovų sutikimo.
- Jūs neturite teisės perduoti teisių ir pareigų, kylančių iš
Sutarties, tretiesiems asmenims be išankstinio raštiško Mūsų
sutikimo. Mes turime teisę bet kuriuo metu perduoti teises ir
pareigas, kylančias iš Sutarties, tretiesiems asmenims be Jūsų
sutikimo, jeigu toks teisių ir pareigų perdavimas neprieštarauja
teisės aktų reikalavimams.
- Jūs privalote visą Sutarties galiojimo laikotarpį laikytis
Elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo ir
Mokėjimų įstatymo (ir vėlesnių jų pakeitimų) nuostatų. Jūs taip
pat įsipareigojate laikytis kitų Lietuvos Respublikos teisės
aktų, susijusių su elektroninių pinigų ir mokėjimo paslaugų
teikimu, įskaitant Lietuvos banko patvirtintus Minimalius
saugumo reikalavimus, keliamus internetu atliekamiems
mokėjimams, bei kitų teisės aktų, reguliuojančių Jūsų, kaip
Kliento, veiklą. Šie teisės aktai yra sudedamoji ir neatskiriama
Sutarties dalis.
- Jūs bet kuriuo Jums patogiu metu galite susipažinti su aktualia
Taisyklių ir Sutarties redakcija, Sutarties pakeitimais bei su
tuo susijusia informacija Tinklalapyje, taip pat prisijungęs
prie savo Paskyros per Internetinės bankininkystės sistemą
tiesiogiai arba per Mobiliąją programėlę (jeigu yra tokia
techninė galimybė).
- Jei kuri nors Sutarties nuostata yra ar tampa negaliojančia,
kitų nuostatų galiojimas lieka nepakitęs. Negaliojanti nuostata
turi būti pakeista galiojančia nuostata, kurios ekonominis ir
teisinis tikslas būtų kuo artimesnis negaliojančiai nuostatai.
-
21. Priedai
- Taisyklių priedai reglamentuoja konkrečių paslaugų teikimo
tvarką. Visi priedai laikomi neatskiriama Taisyklių dalimi ir
aiškinami kartu su Taisyklių nuostatomis. Konkretus Taisyklių
priedas Jums taikomas, kai Jūs naudojatės atitinkama Mūsų
teikiama paslauga.
- Priedai:
- Elektroninių pinigų ir mokėjimo sąskaitos sutartis
- Mokėjimo kortelių sutartis
- Periodinio mokėjimo nurodymo vykdymo sutartis
- Sąlyginio deponavimo sąskaitos sutartis