Chat with us, powered by LiveChat

Bendrosios mokėjimo paslaugų teikimo taisyklės

  1. 1. Sąvokos

    1. Biometrinės apsaugos priemonės – mobiliųjų įrenginių gamintojų įdiegtos apsaugos priemonės, kurias mes laikome saugiomis. Biometrinių apsaugos priemonių veikimas pagrįstas biometrinių duomenų (pvz., piršto antspaudo, veido bruožų) nuskaitymu, saugojimu ir apdorojimu.
    2. Identifikavimo priemonės – Vartotojo prisijungimo vardas arba kodas, Slaptažodis, Slaptažodžių generatorius, Biometrinės apsaugos priemonės, specialūs kodai ir kitos mūsų pasirinkimu naudojamos priemonės.
    3. Internetinės bankininkystės sistema – specialus programinis sprendinys, kuris naudojamas Įstaigai teikiant paslaugas internetu, pasiekiamas per nuorodas Tinklalapyje, specialų domeną, įdiegtus įskiepius, taikomųjų aplikacijų sąsajas, Mobiliąją programėlę ar kitu mūsų nustatytu būdu (priklausomai nuo mūsų palaikomo funkcionalumo).
    4. Įstaiga (arba „mes“) – UAB „Pervesk“, įmonės kodas 304186270, adresas Gedimino pr. 5-3, LT-01103 Vilnius, Lietuva (elektroninio pašto adresas [email protected]), veikianti kaip Lietuvos Respublikoje licencijuota elektroninių pinigų įstaiga (elektroninių pinigų įstaigos licencija Nr. 17; licenciją išdavusi ir priežiūrą vykdanti institucija – Lietuvos bankas, www.lb.lt; duomenys apie Įstaigą kaupiami ir saugomi Lietuvos Respublikos Juridinių asmenų registre, registro tvarkytojas – VĮ „Registrų centras“).
    5. Klientas (arba „jūs“) – asmuo, sudaręs su Įstaiga Sutartį (Sutartis).
    6. Komisinis atlyginimas – atlyginimas, kurį jūs mokate mums už Mokėjimo operaciją ir (arba) su ja susijusias paslaugas, su Sąskaita susijusias paslaugas ar kitas mūsų teikiamas paslaugas.
    7. Mobilioji programėlė – Įstaigos programėlė, diegiama mobiliajame įrenginyje, suteikianti Klientui (Vartotojui) galimybę prisijungti prie Internetinės bankininkystės sistemos ir naudotis mūsų teikiamomis paslaugomis.
    8. Mokėjimo nurodymas (taip pat „Nurodymas“) – Vartotojo Įstaigai pateiktas nurodymas įvykdyti Mokėjimo operaciją.
    9. Mokėjimo operacija – mokėtojo, mokėtojo vardu arba gavėjo inicijuotas lėšų įmokėjimas, pervedimas arba išėmimas neatsižvelgiant į mokėtojo ir gavėjo pareigas, kuriomis grindžiama operacija.
    10. Pagrindinis valiutos keitimo kursas – valiutos keitimo kursas, kurį nurodo Įstaiga arba skelbia viešai prieinamas šaltinis ir pagal kurį Įstaiga keičia valiutą.
    11. Paskyra – Vartotojo registravimosi Internetinės bankininkystės sistemoje rezultatas, kai įrašomi jo duomenys, jam suteikiamas registravimosi vardas arba kodas, apibrėžiamos jo teisės.
    12. Saugesnis autentiškumo patvirtinimas – procedūra, kuria Įstaiga atitinkamomis Identifikavimo priemonėmis tikrina Vartotojo tapatybę arba mokėjimo priemonės, įskaitant jos personalizuotus saugumo duomenis, naudojimo teisėtumą, kai saugiai naudojami bent du į žinojimo (tai, ką žino tik Vartotojas), turėjimo (tai, ką turi tik Vartotojas) ir būdingumo (tai, kas būdinga tik Vartotojui) kategorijas skirstomi elementai, o pažeidus vieną elementą neturi sumažėti kitų elementų patikimumas.
    13. Sąskaita – Kliento vardu Įstaigoje atidaryta mokėjimo sąskaita, naudojama Mokėjimo operacijoms vykdyti.
    14. Sąskaitos sutartis – Mokėjimo sąskaitos sutartis.
    15. Slaptažodis – bet koks Kliento (Vartotojo) susikurtas ar mūsų suteiktas kodas, kuris yra naudojamas prisijungti prie Paskyros, mūsų teikiamoms paslaugoms inicijuoti, valdyti ir patvirtinti.
    16. Slaptažodžių generatorius – elektroninis prietaisas unikaliems vienkartiniams Slaptažodžiams generuoti, kurie naudojami vietoje rašytinio Kliento parašo ir skirti Vartotojui identifikuoti bei Nurodymams patvirtinti.
    17. Sutartis – Sąskaitos sutartis ir (ar) bet kuri sutartis, pagal kurią yra teikiamos kitos paslaugos, susijusios su Sąskaita.
    18. Šalis – Įstaiga, Klientas ir (ar) bet kuris kitas asmuo, jeigu jam tokia sąvoka priskiriama konkrečios Sutarties kontekste. Visi kartu vadinami Šalimis.
    19. Taisyklės – šios Bendrosios mokėjimo paslaugų teikimo taisyklės.
    20. Tinklalapis – mūsų interneto tinklalapis, esantis adresu www.pervesk.lt.
    21. Tipiniai įkainiai (taip pat „Įkainiai“) – mūsų patvirtintų Komisinių atlyginimų rinkinys. Tipiniai įkainiai skelbiami Tinklalapyje ar kitu Įstaigos nustatytu būdu.
    22. Unikalus identifikatorius – raidžių, skaičių ar simbolių derinys, kurį mes suteikiame jums ir pagal kurį vienareikšmiškai atpažįstamas mokėjimo operacijoje dalyvaujantis Vartotojas ir (arba) mokėjimo operacijoje naudojama jo mokėjimo sąskaita, t. y. Sąskaitos numeris.
    23. Vartotojas – Klientas ir (arba) jo atstovas (fizinis asmuo), kuriam suteikta teisė elektroniniais kanalais valdyti Kliento Sąskaitą. Vartotojas, priklausomai nuo konteksto, taip pat gali būti vadinamas „jūs“.
    24. Verslo subjektas – juridinis asmuo ir fizinis asmuo, kuris naudojasi mūsų paslaugomis su savo verslu, prekyba, amatu ar profesija susijusiais tikslais (t. y. ne vartojimo tikslais).
    25. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos mokėjimų įstatyme, Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatyme ir kituose aktualiuose teisės aktuose nurodytas sąvokas.
  2. 2. Bendrosios nuostatos

    1. Taisyklės reglamentuoja pagrindines nuostatas, kurios taikomos atidarant Sąskaitą ir teikiant kitas mūsų paslaugas.
    2. Taisyklės taikomos visiems Klientams, nepriklausomai nuo pačių Klientų ir jų naudojamų paslaugų pobūdžio. Vis dėlto, priklausomai nuo Klientų, besinaudojančių paslaugomis, pobūdžio (fizinis asmuo – vartotojas – ar Verslo subjektas), vienam ar kitam klausimui sureguliuoti gali būti taikomas skirtingas reguliavimas.
    3. Taisyklės kartu su visais pakeitimais, papildymais ir nuorodomis į Tinklalapį ar kitas interneto svetaines, taip pat kartu su Tipiniais įkainiais yra sudėtinė ir neatskiriama kiekvienos Sutarties dalis ir yra taikomos Klientui net ir be atskiro nurodymo ir informavimo nuo konkrečios Sutarties sudarymo momento.
    4. Taisyklės gali būti reguliariai keičiamos, todėl siūlome kiekvieną kartą, prieš inicijuojant vienos ar kitos paslaugos suteikimą, nuodugniai susipažinti su Taisyklių nuostatomis.
    5. Tais atvejais, jeigu tarp Sutarties ir Taisyklių nuostatų yra prieštaravimų ar neatitikimų, taikomos Sutarties sąlygos, nebent pati Sutartis nurodytų kitaip. Tais atvejais, jeigu tarp atitinkamos Sutarties ir Sąskaitos sutarties nuostatų yra prieštaravimų ar neatitikimų, taikomos atitinkamos Sutarties sąlygos, nebent pati Sutartis nurodytų kitaip.
  3. 3. Registracija ir Sutarties sudarymas

    1. Jūs, norėdami atsidaryti Sąskaitą ir pradėti naudotis mūsų teikiamomis paslaugomis, turite užsiregistruoti Internetinės bankininkystės sistemoje. Registracija yra galima Tinklalapyje ir (arba) per Mobiliąją programėlę (jeigu yra tokia techninė galimybė) ar kitais mūsų nustatytais būdais.
    2. Mes turime teisę neteikti paslaugų naujam Klientui, nenurodydami priežasčių, tačiau mes užtikriname, kad atsisakymas teikti paslaugas visada bus paremtas svarbiomis priežastimis.
    3. Klientui pateikus reikalingus duomenis ir užsiregistravus Internetinės bankininkystės sistemoje, yra sukuriama Kliento paskyra. Paskyra yra asmeninė ir ja gali naudotis tik pats Klientas arba Kliento nurodytas ir registruotas atstovas, jeigu Klientas yra Verslo subjektas.
    4. Klientas užtikrina, kad tiek registruodamasis, tiek keisdamas ar pildydamas užregistruotus duomenis pateiks tik teisingus duomenis apie save ir (ar) atstovą. Klientas prisiima visą neigiamų padarinių, galinčių atsirasti dėl klaidingų duomenų pateikimo, riziką, o Įstaiga savo ruožtu turi teisę imtis visų šiose Taisyklėse numatytų teisinės gynybos priemonių prieš Klientą, pateikusį klaidingus duomenis, įskaitant ir teisę atsisakyti sudaryti ar nutraukti Sutartį.
    5. Jums užsiregistravus Internetinės bankininkystės sistemoje, susipažinus su Taisyklių ir Sąskaitos sutarties nuostatomis ir mūsų nustatyta tvarka išreiškus savo sutikimą jų laikytis, yra atidaroma Sąskaita ir jūs įgyjate galimybę naudotis mūsų teikiamomis paslaugomis, susijusiomis su Sąskaita.
    6. Taisyklėse ir (ar) Sutartyje numatytais atvejais ir tvarka jūs turite patvirtinti Paskyrą, savo tapatybę ar išreikšti savo sutikimą dėl naujos paslaugos teikimo, kad mes galėtume tęsti paslaugų teikimą ar pradėti naujos paslaugos teikimą.
    7. Norėdami naudotis atitinkama kita mūsų teikiama paslauga, turėsite susipažinti ir sutikti su tai paslaugai taikoma Sutartimi (atitinkamas Taisyklių priedas) ir, esant atitinkamam mūsų nurodymui, atlikti kitus papildomus veiksmus (pvz., susitarti dėl individualių sąlygų, užpildyti papildomą klausimyną ir pan.). Atlikę visus mūsų reikalaujamus veiksmus, galėsite nuo to momento, kai mes sudarome atitinkamą galimybę, naudotis papildomai užsisakyta paslauga.
    8. Jūs, sudarydamas Sutartį, pareiškiate, kad esate susipažinę su Taisyklėmis, Privatumo politika, atitinkamos Sutarties nuostatomis ir įsipareigojate jų laikytis, taip pat kad esate susipažinę su Tipiniais įkainiais.
  4. 4. Kliento pažinimas

    1. Mes, siekdami užtikrinti tinkamą paslaugų teikimą, turime visapusiškai pažinti savo Klientus.
    2. Klientas, sudarydamas Sutartį, sutinka, kad mes patys ar, pasitelkdami trečiuosius asmenis, tikrintume ir vertintume Kliento ir jo naudos gavėjų tapatybes, veiklą, lėšų kilmę, keliamas rizikas ir bet kokią kitą informaciją, kuri yra reikalinga, kad būtų tinkamai atlikta Kliento pažinimo procedūra. Jūs turite mūsų nurodytu terminu, forma ir kalba pateikti visą pareikalautą informaciją, reikalingą Kliento pažinimo procedūrai atlikti.
    3. Negalėdami visapusiškai pažinti Kliento, mes atsisakome sudaryti Sutartį. Mes privalome reguliariai vykdyti Kliento pažinimo procedūrą, todėl tuo atveju, jeigu mes po Sutarties sudarymo negalime tinkamai atlikti Kliento pažinimo procedūros, mes šiose Taisyklėse nustatyta tvarka nutraukiame Sutartį.
    4. Jūs įsipareigojate bet kuriuo momentu savo sąskaita ir mūsų nurodytu terminu, forma ir kalba atnaujinti ir (ar) pateikti papildomą informaciją ir dokumentus apie savo ir naudos gavėjų tapatybes, naudojamų lėšų kilmę, veiklą bei kitą paprašytą informaciją, reikalingą Klientui pažinti.
    5. Pasikeitus bet kokiems duomenims, kuriuos nurodėte paskutinį kartą vykdant Kliento pažinimo procedūrą, įskaitant vardą, pavardę, pavadinimą, gyvenamosios vietos ar registracijos adresą, mobiliojo telefono numerį, kitus rekvizitus ir kontaktinius duomenis, įsipareigojate ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas raštu pranešti mums apie pasikeitusius duomenis ir pateikti dokumentus, susijusius su tokiais pasikeitimais. Klientas prisiima visus neigiamus padarinius, galinčius atsirasti dėl šiame Taisyklių punkte numatyto įsipareigojimo nevykdymo.
  5. 5. Įstaigos pareigos

    1. Mes įsipareigojame:
      1. Taisyklėse ir Sutartyje nustatytais terminais ir tvarka teikti mokėjimo paslaugas;
      2. suteikti Klientui ar jo prašymu pakeisti Identifikavimo priemones;
      3. teikti Klientui konsultacijas naudojimosi Sąskaita ir kitais klausimais, susijusiais su mūsų teikiamomis paslaugomis;
      4. teikti Klientui informaciją apie Sąskaitos būklę, taip pat Sąskaitos išrašus, kuriuose nurodomas Sąskaitos lėšų likutis ir atliktos Mokėjimo operacijos (jeigu mes užtikriname tokią galimybę);
      5. teikti jums informaciją apie paslaugų pagal Sutartį teikimo sąlygas;
      6. vykdyti kitas pareigas, nustatytas Taisyklėse, Sutartyje ir teisės aktuose.
  6. 6. Kliento pareigos

    1. Jūs įsipareigojate:
      1. naudotis mūsų teikiamomis paslaugomis tik teisėtais tikslais;
      2. nesiimti ir neleisti tretiesiems asmenims imtis tokių veiksmų, kurie galėtų pakeisti, sutrikdyti ar padaryti kitokią neigiamą įtaką mūsų paslaugoms ir galimybėms jas teikti. Esant tokiems pakeitimams arba bandymams juos padaryti, mes atleidžiami nuo bet kokios atsakomybės ar įsipareigojimų, susijusių su Sutarties vykdymu;
      3. mokėti Komisinį atlyginimą už suteiktas paslaugas;
      4. užtikrinti, kad Sąskaitoje būtų pakankamas lėšų likutis Nurodymui įvykdyti ir Komisiniam atlyginimui už Nurodymo įvykdymą ir (ar) kitas suteiktas paslaugas nurašyti;
      5. nedelsdamas pranešti mums apie klaidingai į Sąskaitą įskaitytas arba iš Sąskaitos nurašytas lėšas, taip pat kitas klaidingai atliktas Sąskaitos operacijas;
      6. mūsų nustatytais terminais ir tvarka pateikti informaciją ir dokumentus, kurie yra reikalingi Kliento pažinimo procedūrai atlikti ir jūsų prašomoms paslaugoms suteikti;
      7. užtikrinti prieigos prie Sąskaitos ir Paskyros saugumą ir neprieinamumą, t. y. kad šiomis prieigomis naudotųsi tik Vartotojas;
      8. užtikrinti mūsų suteiktų Identifikavimo priemonių ir mokėjimo priemonių individualių saugumo požymių slaptumą ir saugumą;
      9. aktyviai dalyvauti bet kokiuose tyrimuose, susijusiuose su Kliento Sąskaita, veikla ar Mokėjimo operacijomis, bendradarbiauti teikiant mums informaciją ir dokumentus;
      10. vykdyti kitas pareigas, nustatytas Taisyklėse, Sutartyje ir teisės aktuose.
    2. Jeigu Klientas suteikia Vartotojui teisę valdyti Sąskaitą ir atlikti kitus veiksmus, kuriuos turi teisę atlikti pats Klientas, Vartotojas privalo tinkamai vykdyti visus Kliento įsipareigojimus, prisiimtus Sutartimi.
  7. 7. Identifikavimo priemonių suteikimas, keitimas ir naudojimas

    1. Mes įprastai jums nemokamai suteikiame Identifikavimo priemones ir (ar) sudarome galimybes jas nemokamai susikurti. Vis dėlto tam tikrais atvejais, priklausomai nuo pačių Identifikavimo priemonių pobūdžio, mes galime pareikalauti sumokėti Komisinį atlyginimą už atitinkamų Identifikavimo priemonių (pvz., Slaptažodžių generatoriaus) išdavimą. Atitinkamai Komisinio atlyginimo galime pareikalauti ir keisdami (išduodami naujas) Identifikavimo priemones.
    2. Identifikavimo priemonės yra naudojamos jūsų tapatybei patvirtinti.
      1. Mes turime teisę savo nuožiūra (tiek, kiek tokios teisės nevaržo teisės aktai) nustatyti, kokios Identifikavimo priemonės (jų kombinacija) taikomos jūsų tapatybei patvirtinti.
      2. Jeigu prisijungiant prie Paskyros ir Sąskaitos buvo panaudotos tinkamos Vartotojo Identifikavimo priemonės, laikoma, kad Vartotojo tapatybė buvo patvirtinta. Mes tokiais atvejais neprivalome imtis papildomų priemonių Vartotojo tapatybei identifikuoti. Kita vertus, turėdami abejonių, turime teisę pareikalauti, kad Vartotojo tapatybė būtų patvirtinta papildomomis priemonėmis.
      3. Vartotojo pateikiami Nurodymai, prašymai, pranešimai ar kiti veiksmai, atlikti naudojantis elektroninio ryšio priemonėmis, bus vykdomi tik tada, kai jie bus patvirtinti atitinkamomis Įstaigos reikalaujamomis Identifikavimo priemonėmis (jų kombinacija).
      4. Tiek, kiek susiję su jūsų tapatybės identifikavimu, mūsų atsakomybė būtent tik ir apsiriboja jūsų naudojamų Identifikavimo priemonių patikrinimu.
    3. Klientas įsipareigoja užtikrinti, kad Identifikavimo priemonės bus žinomos tik Vartotojams, nurodytiems Sutartyje, ir kad nei Klientas, nei Vartotojas neperduos Identifikavimo priemonių tretiesiems asmenims. Jeigu dėl Vartotojo kaltės Identifikavimo priemonėmis pasinaudoja tokios teisės neturintis asmuo, laikoma, kad pats Vartotojas pateikė Įstaigai Nurodymą, Nurodymo pakeitimą ar atšaukimą ir (ar) atliko bet kokį kitą veiksmą, kuriam inicijuoti buvo panaudota atitinkama Identifikavimo priemonė.
    4. Mes, siekdami užtikrinti prieigos prie jūsų Paskyros ir Sąskaitos saugumą, galime pareikalauti, kad jūs pasikeistumėte savo Identifikavimo priemones (pvz., Slaptažodį). Mūsų reikalavimu nepasikeitę savo Identifikavimo priemonių, neturėsite galimybės naudotis mūsų paslaugomis.
    5. Mūsų pareikalavimu jūs privalote nedelsdamas grąžinti jums išduotas Identifikavimo priemones.
  8. 8. Internetinės bankininkystės sistema

    1. Norėdami naudotis Internetinės bankininkystės sistema, pirmiausia turite per Tinklalapį, Mobiliąją programėlę ar kitu mūsų nurodytu būdu prisijungti prie savo Paskyros. Jūsų tapatybei identifikuoti yra naudojama Saugesnio autentiškumo patvirtinimo procedūra ar kita mūsų pasirinkta procedūra.
    2. Naudodamiesi Internetinės bankininkystės sistema, priklausomai nuo mūsų suteikiamų galimybių, turite teisę atsidaryti Sąskaitą, užsisakyti Kortelę, teikti Nurodymus, prašymus (pranešimus), sudaryti ir (ar) keisti Sutartis, gauti Sąskaitos išrašus ir atlikti kitus leidžiamus veiksmus. Pažymime, kad, priklausomai nuo kiekvieno kliento individualios situacijos, teikiamų ar galimų teiktų paslaugų apimtis gali skirtis.
    3. Mes turime teisę vienašališkai keisti paslaugų, prieinamų per Internetinės bankininkystės sistemą, sąrašą ir apimtį.
    4. Mūsų teikiamų paslaugų, prieinamų per Internetinės bankininkystės sistemą, pobūdis ir apimtis (įskaitant ir leistinų inicijuoti Mokėjimo operacijų dydžius) gali skirtis, priklausomai nuo naudojamo prisijungimo būdo, jūsų naudojamų Identifikavimo priemonių ir (ar) mūsų taikomų ribojimų.
    5. Jūs atsakote už saugų kompiuterinės, programinės ir kitos įrangos, kuri reikalinga, kad būtų galima prisijungti prie Internetinės bankininkystės sistemos, naudojimą.
  9. 9. Mobilioji programėlė

    1. Norėdami naudotis mūsų teikiamomis paslaugomis Mobiliojoje programėlėje, turite ją parsisiųsti ir įsidiegti savo mobiliajame įrenginyje. Mobiliosios programėlės parsisiuntimo nuorodos yra paskelbtos Tinklalapyje ar kitu mūsų pasirinktu būdu.
    2. Įsidiegę Mobiliąją programėlę, turite prisijungti prie savo Paskyros. Jūsų tapatybei identifikuoti yra naudojama Saugesnio autentiškumo patvirtinimo procedūra ar kita mūsų pasirinkta procedūra.
    3. Jūsų, kaip Mobiliosios programėlės naudotojo, prisijungusio prie savo Paskyros, tolesnis identifikavimas vykdomas naudojant unikalų Slaptažodį, kurį jūs pats susikuriate, Biometrines apsaugos priemones (veido bruožų atpažinimą) ar kitas mūsų leidžiamas naudoti Identifikavimo priemones, priklausomai nuo mūsų leidžiamo funkcionalumo.
    4. Paslaugos, prieinamos per Mobiliąją programėlę, savo turiniu ir apimtimi (įskaitant ir leistinų inicijuoti mokėjimo operacijų dydžius) gali skirtis nuo tų paslaugų, kurios yra prieinamos naudojantis Internetinės bankininkystės sistema per Tinklalapį.
    5. Naudodamiesi Mobiliąja programėle, turite teisę teikti Nurodymus, prašymus, gauti Sąskaitos išrašus ir atlikti kitus leidžiamus veiksmus. Nurodymų, teikiamų per Mobiliąją programėlę, tvirtinimo procedūra, įskaitant ir naudotinas Identifikavimo priemones, gali skirtis, priklausomai nuo mokėjimo operacijos dydžio.
    6. Mokėjimo operacijoms, atliekamoms per Mobiliąją programėlę, gali būti taikomi papildomi (lyginant su tais, kurie yra taikomi operacijoms, kurios vykdomos naudojantis Internetinės bankininkystės sistema per Tinklalapį) limitai.
    7. Jūs įsipareigojate asmeniškai naudotis Mobiliąja programėle, užtikrinti Slaptažodžio, Biometrinių apsaugos priemonių ar kitų Identifikavimo priemonių apsaugą, taip pat užtikrinti, kad tretieji asmenys neturėtų prieigos prie jūsų mobiliojo įrenginio.
    8. Tais atvejais, kai įdiegiamos naujos Mobiliosios programėlės funkcijos, Kliento pradėjimas naudotis šiomis funkcijomis reiškia Kliento sutikimą su jų teikimu.
  10. 10. Paskyros ir paslaugų teikimo blokavimas

    1. Paskyra ir (ar) atitinkamų paslaugų teikimas gali būti blokuojamas tiek jūsų, tiek mūsų iniciatyva.
    2. Jūs turite teisę ir be svarbių priežasčių pateikti prašymą dėl Paskyros ir paslaugų teikimo blokavimo. Vis dėlto, esant šių Taisyklių 10.4 punkte nurodytoms aplinkybėms, jūs privalote pateikti prašymą dėl Paskyros ir (ar) atitinkamų paslaugų blokavimo ir informuoti mus apie atitinkamų aplinkybių egzistavimą.
    3. Prašymas blokuoti Paskyrą ir (ar) atitinkamų paslaugų teikimą gali būti pateiktas Internetinės bankininkystės sistemoje (prisijungus per Tinklalapį, Mobiliąją programėlę ar kitais mūsų palaikomais prieigos kanalais, jeigu mes užtikriname tokią galimybę), pranešus kontaktais, nurodytais Tinklalapyje, ar kitu mūsų nurodytu būdu. Jūs, pateikdami prašymą, turite nurodyti savo vardą ir pavardę, asmens kodą (ir (ar) kitus mūsų nurodytus duomenis, leidžiančius identifikuoti jūsų tapatybę) ir priežastį, dėl kurios yra teikiamas toks prašymas. Mes, siekdami įsitikinti, kad jūs asmeniškai ar jūsų įgaliotas atstovas pateikė prašymą dėl Paskyros ir (ar) atitinkamų paslaugų teikimo blokavimo, turime teisę pareikalauti papildomos informacijos ir (ar) papildomų veiksmų. Jeigu jūsų prašymas atitinka nustatytus formos ir turinio reikalavimus, mes nedelsdami blokuojame Paskyrą ir (ar) paslaugų teikimą. Jeigu prašymas pateiktas, nesilaikant nustatytų reikalavimų, ir jūs nepašalinate prašymo trūkumų, nepateikiate papildomos informacijos ir (ar) neatliekate mūsų reikalaujamų papildomų veiksmų, mes atsisakome blokuoti Paskyrą ir (ar) paslaugų teikimą. Tokiais atvejais laikoma, kad prašymas dėl Paskyros ir (ar) paslaugų teikimo blokavimo yra nepateiktas, ir jūs prisiimate visą atsakomybę.
    4. Prašymą blokuoti Paskyrą ar atitinkamas paslaugas (pvz., Sąskaitą ar Kortelę) turite nedelsdamas, ne vėliau kaip per 1 (vieną) darbo dieną, pateikti, jeigu:
      1. praradote (bet kokiu būdu) Slaptažodžių generatorių, mobilųjį telefoną ar bet kurią kitą Identifikavimo priemonę, mokėjimo priemonę (pvz., Kortelę) ar prieigą prie jos;
      2. pastebėjote neteisėtas ar įtartinas Mokėjimo operacijas Sąskaitoje, įtartinus pakeitimus Paskyroje;
      3. pastebėjote ar sužinojote, kad personalizuoti saugumo duomenys (pvz., prisijungimo prie Paskyros duomenys, Kortelės duomenys, Kortelės PIN kodas, jūsų prisijungimo prie elektroninių paskyrų, kuriose buvo registruota Kortelė, duomenys), susiję su Paskyra ar mokėjimo priemone, tapo ar galėjo tapti žinomi tretiesiems asmenims, ar turite kitų įtarimų dėl neteisėtos prieigos prie Paskyros ar mokėjimo priemonės;
      4. įtariate ar žinote, kad gali būti neteisėtai naudojamasi Paskyra, Identifikavimo priemonėmis, mokėjimo priemone.
    5. Jeigu jūs nustatyta tvarka neinformuojate mūsų apie būtinybę Taisyklių 10.4 punkte nurodytais atvejais blokuoti Paskyrą ir paslaugų teikimą, jums, priklausomai nuo jūsų neveikimo priežasčių ir aplinkybių, gali tekti prisiimti vienokio ar kitokio laipsnio atsakomybę už nuostolius, kuriuos gali nulemti Taisyklių 10.4 punkte nurodytos aplinkybės (žr. Taisyklių 16 punktą).
    6. Jeigu šių Taisyklių 10.4 punkte nurodytų aplinkybių atsiradimas gali būti siejamas su nusikalstamomis veikomis (vagyste, sukčiavimu ir kt.), jūs privalote nedelsdami apie tai pranešti ir teisėsaugos institucijoms. Jeigu nepranešate, jums, priklausomai nuo jūsų neveikimo priežasčių ir aplinkybių, gali tekti prisiimti vienokio ar kitokio laipsnio atsakomybę už nuostolius, kuriuos gali nulemti Taisyklių 10.4 punkte nurodytos aplinkybės (žr. Taisyklių 16 punktą).
    7. Mes turime teisę savo iniciatyva blokuoti Paskyrą ir paslaugų teikimą, jeigu:
      1. patys pastebėjome ar įtariame, jog egzistuoja Taisyklių 10.4 punkte nurodytos aplinkybės (pvz., klaidingai naudojamos Identifikavimo priemonės, vedami klaidingi prisijungimo prie Paskyros duomenys);
      2. mums buvo pranešta apie Identifikavimo priemonių praradimą ar atskleidimą trečiajam asmeniui arba yra pakankamas pagrindas manyti, kad tretieji asmenys gali sužinoti (turėti) Identifikavimo priemones ar kitą jautrią Kliento informaciją arba ji jau tapo jiems žinoma (prieinama);
      3. jungiantis prie Paskyros ar atliekant kitus veiksmus, kuriems patvirtinti turi būti naudojamos atitinkamos Identifikavimo priemonės, kelis kartus iš eilės (priklausomai nuo atliekamo veiksmo, naudojamos Identifikavimo priemonės ir prisijungimo prie Paskyros būdo) buvo pateikti neteisingi Slaptažodžiai, kodai ar kiti duomenys;
      4. mes įtariame, kad Paskyra, Sąskaita, mokėjimo priemonėmis ir (ar) lėšomis gali neteisėtai pasinaudoti neautorizuoti tretieji asmenys;
      5. egzistuoja kitos objektyvios priežastys, nulemiančios poreikį užtikrinti jūsų lėšų saugumą;
      6. jūs nepateikiate mums informacijos ir (ar) dokumentų, kuriuos turite pateikti pagal Taisykles, Sutartį ar teisės aktus;
      7. mes įtariame, kad Paskyra, Sąskaita, mokėjimo priemonės ir (ar) lėšos yra ar gali būti naudojamos neteisėtais tikslais;
      8. jūs nesilaikote Taisyklių, pažeidžiate Sutartį ir (ar) teisės aktus;
      9. mums kyla įtarimai dėl Sąskaitoje esančių lėšų kilmės;
      10. egzistuoja kiti atvejai, reglamentuoti Taisyklėse, Sutartyje, teisės aktuose ir (ar) mūsų vidaus taisyklėse.
    8. Pažymime, kad, esant šiame Taisyklių punkte nurodytiems pagrindams, galime riboti ne tik jūsų paties tiesioginę prieigą prie Sąskaitos, bet ir sąskaitos informavimo paslaugos teikėjo, mokėjimo inicijavimo paslaugos teikėjo ar kito su Sąskaita susijusių paslaugų teikėjo prieigą prie jūsų Sąskaitos. Tokiais atvejais informuosime jus Taisyklių 10.9 punkte nustatyta tvarka.
    9. Įprastais atvejais iš anksto informuojame savo Klientus apie planuojamą Paskyros ir paslaugų teikimo blokavimą ir suteikiame galimybę pašalinti nustatytą pažeidimą, sudarantį pagrindą blokuoti Paskyrą ir paslaugų teikimą (jeigu toks pažeidimas gali būti pašalintas). Vis dėlto galimi ir tokie atvejai, kai privalome, vykdydami teisės aktų reikalavimus ar užtikrindami saugumo reikalavimų įgyvendinimą, nedelsdami ir be išankstinio įspėjimo blokuoti Paskyrą ir paslaugų teikimą. Tokiais atvejais informacija, susijusi su Paskyros, paslaugų teikimo blokavimu ir blokavimo priežastimi, teikiama jau po blokavimo. Gali būti ir taip, jog neatskleisime blokavimo priežasties (pvz., toks atskleidimas yra draudžiamas pagal teisės aktus).
    10. Paskyra ar atitinkamos paslaugos gali būti automatiškai blokuojamos, mūsų sistemoms užfiksavus įtartinus ar su saugumo pažeidimais susijusius atvejus (pvz., 3 (tris) kartus paeiliui suvesite klaidingą Kortelės PIN kodą ar per dažnai nesėkmingai bandysite atlikti Mokėjimo operacijas ar prisijungti prie Paskyros). Užblokavę Paskyrą ar atitinkamas paslaugas, jus informuosime.
    11. Jeigu Paskyra ar paslaugos buvo blokuotos Kliento iniciatyva, prieiga prie Paskyros ir paslaugų atnaujinama, Klientui šių Taisyklių 10.3 punkte nustatyta tvarka pateikus atitinkamą prašymą. Mes, priklausomai nuo aplinkybių, nulėmusių prieigos prie Paskyros ar paslaugų blokavimą, turime teisę pareikalauti, kad Klientas pateiktų informaciją ir (ar) dokumentus, patvirtinančius, kad išnyko atitinkamos aplinkybės, nulėmusios prieigos prie Paskyros ar paslaugų blokavimą. Mes turime teisę atsisakyti atnaujinti prieigą prie Paskyros ar paslaugų, jeigu egzistuoja pagrindas manyti, kad neišnyko aplinkybės, nulėmusios prieigos prie Paskyros ar paslaugų blokavimą.
    12. Jeigu Paskyra ar paslaugos buvo blokuotos mūsų iniciatyva, prieiga prie Paskyros ir paslaugų atnaujinama tik tada, kai, mūsų vertinimu, išnyksta aplinkybės, nulėmusios prieigos prie Paskyros ar paslaugų blokavimą.
    13. Jeigu buvo blokuota Kortelė, mes Mokėjimo kortelių sutarties (Taisyklių 2 priedas) nustatyta tvarka galime jums išduoti naują Kortelę.
    14. Atkreipiame jūsų dėmesį, kad prieigos prie Paskyros ar paslaugų blokavimas neatleidžia nuo pareigos mokėti Komisinius atlyginimus, nurodytus Tipiniuose įkainiuose.
    15. Mes neatsakome už jūsų nuostolius, patirtus dėl prieigos prie Paskyros ar paslaugų blokavimo ir blokavimo panaikinimo.
  11. 11. Mokėjimo operacijų inicijavimas, autorizavimas ir atšaukimas

    1. Norėdami inicijuoti Mokėjimo operaciją, turite pateikti mums Nurodymą. Nurodymas pateikiamas per Internetinės bankininkystės sistemą arba kitu mūsų nurodytu ir leidžiamu būdu.
    2. Pateikdami Nurodymą dėl konkrečios Mokėjimo operacijos atlikimo, turite nurodyti Unikalų identifikatorių ir kitą mūsų reikalaujamą informaciją, kuri yra Nurodymo teikimo formoje. Be to, Nurodymas turi atitikti ir kitus reikalavimus, įtvirtintus Taisyklėse, Sutartyje ir teisės aktuose, kurie yra keliami Nurodymų formai ir turiniui. Pažymime, kad jūs prisiimate atsakomybę už klaidas, neatitikimus, pasikartojimus ir (ar) prieštaravimus, esančius Nurodyme, įskaitant, bet neapsiribojant, už Nurodyme pateiktų duomenų teisingumą.
    3. Kiekvienas Nurodymas turi būti patvirtintas (autorizuotas), taikant mūsų nurodytas ir leidžiamas Identifikavimo priemones. Identifikavimo priemonės, kurios taikomos autorizuojant Nurodymą, gali skirtis, priklausomai nuo inicijuojamos Mokėjimo operacijos pobūdžio ir dydžio, kitų veiksnių. Primename, kad turime teisę savo nuožiūra (tiek, kiek tokios teisės nevaržo teisės aktai) nustatyti, kokios Identifikavimo priemonės (šių priemonių kombinacija) taikomos, autorizuojant Nurodymą.
    4. Nurodymo, atitinkančio nustatytus reikalavimus, davimas laikomas Kliento sutikimu įvykdyti Mokėjimo operaciją.
    5. Nurodymai, pateikti elektroninėmis priemonėmis ir patvirtinti tinkamomis Identifikavimo priemonėmis, visais atvejais prilyginami Kliento pasirašytiems Nurodymams.
    6. Pažymime, kad Nurodymo pateikimas savaime negarantuoja, jog mes įvykdysime jūsų inicijuotą Mokėjimo operaciją. Mes galime atsisakyti vykdyti Nurodymą šių Taisyklių 12.2 punkte nustatytais atvejais.
    7. Mokėjimo operacijos atšaukimas:
      1. Jūs turite teisę per Internetinės bankininkystės sistemą atšaukti Mokėjimo operaciją iki Nurodymo dėl tokios Mokėjimo operacijos atlikimo gavimo momento. Mums gavus jūsų Nurodymą, jūs nebegalite atšaukti Mokėjimo operacijos, inicijuotos tokiu Nurodymu.
      2. Tais atvejais, jeigu Mokėjimo operacija yra inicijuojama gavėjo ar per gavėją, jūs, kaip mokėtojas, negalite atšaukti Mokėjimo operacijos, kai ji jau yra išsiųsta arba jūs, kaip mokėtojas, davėte sutikimą atlikti Mokėjimo operaciją.
      3. Pažymime, kad gali būti taikomas Komisinis atlyginimas už Mokėjimo operacijos atšaukimą.
  12. 12. Mokėjimo operacijų vykdymas

    1. Pirminė Kliento inicijuotos Mokėjimo operacijos įvykdymo sąlyga yra tinkamo (įskaitant ir autorizavimą) Nurodymo pateikimas. Vis dėlto, net ir tinkamo Nurodymo pateikimas ne visais atvejais garantuoja, kad mes įvykdyme jūsų inicijuotą Mokėjimo operaciją.
    2. Atsisakymas vykdyti Mokėjimo operaciją:
      1. Mes atsisakome vykdyti jūsų inicijuotą Mokėjimo operaciją, jeigu:
        1. Sąskaitoje nėra pakankamai lėšų Nurodymui įvykdyti ir Komisiniam atlyginimui už Nurodymo įvykdymą nurašyti;
        2. jūs esate nepadengę mums visų savo skolų;
        3. mums kyla įtarimai, jog Nurodymo įvykdymas gali pažeisti Taisykles, Sutartį ir (ar) teisės aktus;
        4. mums kyla įtarimai, kad ne jūs pats ar jūsų įgaliotas atstovas pateikė Nurodymą ar kad mums pateikti dokumentai ar informacija yra suklastoti;
        5. mums kyla įtarimai, kad Nurodymui įvykdyti gali būti panaudotos neteisėtos kilmės lėšos;
        6. Nurodyme yra ne visi reikalingi duomenys ar jis turi kitokių trūkumų;
        7. Nurodymas nukreiptas į šalį ar lėšų gavėją, kurio mes neaptarnaujame;
        8. Sąskaitoje esančios lėšos yra areštuotos arba kitaip apribota jūsų teisė disponuoti Sąskaitoje esančiomis lėšomis;
        9. neveikia tarpbankinės atsiskaitymo ir (ar) kitos finansinės sistemos, yra kitos neįprastos rinkos sąlygos, svarbios techninės ar kitos priežastys;
        10. mums yra nepriimtina rizika, susijusi su Nurodymo vykdymu;
        11. egzistuoja kitos objektyvios priežastys, sudarančios pagrindą nevykdyti Nurodymo.
      2. Įprastais atvejais mes nedelsdami, bet ne vėliau kaip per Taisyklių 12.6 ir 12.7 punktuose nurodytus terminus, informuojame savo Klientus apie atsisakymą vykdyti Mokėjimo operaciją, kartu nurodydami ir tokio atsisakymo priežastis. Tačiau galime ir neinformuoti jūsų apie atsisakymą vykdyti Mokėjimo operaciją ir tokio atsisakymo priežastis (pvz., pranešimas yra techniškai neįmanomas, draudžiamas pagal teisės aktus arba kartojasi atsisakymo vykdyti Mokėjimo operaciją priežastis).
      3. Pažymime, kad turime teisę reikalauti Komisinio atlyginimo už Nurodymą, kurį atsisakome vykdyti šiose Taisyklėse nustatytais pagrindais.
    3. Mes vykdome Mokėjimo operaciją pagal Nurodyme pateiktą Unikalų identifikatorių. Jeigu mes nustatome, kad Nurodyme pateiktas Unikalus identifikatorius yra priskirtas ne tam asmeniui, kuris nurodytas kaip sąskaitos savininkas, mes turime teisę nevykdyti Mokėjimo operacijos.
    4. Nurodymas laikomas tinkamai įvykdytu, jeigu jis buvo įvykdytas pagal jūsų nurodytą Unikalų identifikatorių. Jeigu Nurodyme, be Unikalaus identifikatoriaus, yra pateikta ir papildoma informacija, mes atsakome tik už Mokėjimo operacijos atlikimą pagal Nurodyme pateiktą Unikalų identifikatorių. Jeigu jūsų nurodytas Unikalus identifikatorius yra klaidingas, mes neatsakome už Mokėjimo operacijos neįvykdymą ar netinkamą įvykdymą. Vis dėlto mes tokiais atvejais įsipareigojame stengtis padėti jums atgauti Mokėjimo operacijos lėšas. Pažymime, kad tokiais atvejais mes negrąžiname Komisinio atlyginimo, sumokėto už įvykdytą Mokėjimo operaciją, be to, galime taikyti Komisinį atlyginimą už lėšų grąžinimą.
    5. Nurodymo gavimo momentu laikomas momentas, kai mes gauname jūsų Nurodymą. Šis momentas yra svarbus, skaičiuojant Mokėjimo operacijų įvykdymo terminus (Taisyklių 12.6 ir 12.7 punktai). Jeigu Nurodymo gavimo momentas nesutampa su mūsų darbo diena, laikoma, kad Nurodymas gautas kitą mūsų darbo dieną. Nurodymas, kurį mes gavome baigiantis mūsų darbo dienai, t. y. vėliau negu 16 val. 00 min., taip pat laikomas gautu kitą mūsų darbo dieną.
    6. Mes, kaip mokėtojo mokėjimo paslaugų teikėjas, įsipareigojame užtikrinti, kad Mokėjimo operacijos, kurios atliekamos eurais Lietuvos Respublikoje arba kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse, būtų įvykdytos ne vėliau kaip iki kitos mūsų darbo dienos pabaigos (skaičiuojant nuo atitinkamo Nurodymo gavimo momento). Tais atvejais, kai Mokėjimo operacijos yra atliekamos eurais Lietuvos Respublikoje, mes įsipareigojame užtikrinti, kad Mokėjimo operacijos suma būtų įskaityta į gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjo sąskaitą tą pačią darbo dieną, jeigu Nurodymo gavimo momentas yra tą darbo dieną iki 12 valandos. Jeigu Nurodymo gavimo momentas yra po 12 valandos, mes įsipareigojame užtikrinti, kad Mokėjimo operacijos suma būtų įskaityta į gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjo sąskaitą įprastu terminu, t. y. ne vėliau kaip kitą darbo dieną.
    7. Mes įsipareigojame užtikrinti, kad Mokėjimo operacijos, kurios atliekamos kita valiuta nei euras (jeigu mes užtikriname tokią galimybę), būtų įvykdytos ne vėliau kaip per 4 (keturias) darbo dienas nuo Nurodymo gavimo momento.
    8. Taisyklių 12.6–12.7 punktuose nurodyti Mokėjimo operacijų įvykdymo terminai gali būti pratęsti, įgyvendinant teisės aktų reikalavimus ar juose numatytas teises.
    9. Nurodymas, priklausomai nuo Šalių susitarimo, gali būti pradėtas vykdyti konkrečią dieną ar tam tikro laikotarpio pabaigoje arba dieną, kurią Klientas pateikia Įstaigai lėšas.
    10. Jeigu tretieji asmenys įstatymo numatytais atvejais yra pateikę reikalavimus (nurodymus) nurašyti lėšas nuo Sąskaitos, jūsų Nurodymai vykdomi tik trečiąja eile, t. y. pirmąja eile įvykdomi trečiųjų asmenų pateikti reikalavimai (nurodymai) nurašyti lėšas nuo Sąskaitos, antrąja eile patenkinami mūsų reikalavimai ir tik tada vykdomi jūsų Nurodymai.
    11. Lėšų įskaitymo į Sąskaitą data yra ne vėlesnė negu darbo diena, kurią lėšos yra įskaitomos į mūsų sąskaitą, esančią banke ar kitoje finansų įstaigoje. Nuo to momento, kai lėšos yra įskaitomos į mūsų sąskaitą, mes užtikriname jums galimybę naudoti tokiomis lėšomis, nebent tam būtų taikomi apribojimai pagal teisės aktus ar atitinkamą Sutartį ar Taisykles.
    12. Mes turime teisę be atskiro jūsų sutikimo nurašyti nuo Sąskaitos lėšas, kurios buvo klaidingai įskaitytos į Sąskaitą. Jeigu Sąskaitos likutis nėra pakankamas klaidingai įskaitytoms lėšoms nurašyti, jūs besąlygiškai įsipareigojate nedelsdami grąžinti mums klaidingai įskaitytas lėšas.
    13. Visa informacija apie Mokėjimo operacijas, jų duomenis, įvykdymo sąlygas, Komisinius atlyginimus ir kt. yra prieinama Internetinės bankininkystės sistemoje (nebent toks funkcionalumas nėra numatytas ar galimas prie jums teikiamų paslaugų). Prisijungę prie savo Paskyros, jūs taip pat galite gauti Sąskaitos išrašą su pirmiau įvardyta informacija, nebent toks funkcionalumas nėra numatytas ar galimas prie jums teikiamų paslaugų. Praėjusio mėnesio Sąskaitos išrašai (jeigu mes sudarome galimybę juos gauti) laikomi patvirtintais Kliento, jeigu Klientas per 30 (trisdešimt) dienų nuo išrašo gavimo dienos nepareiškia mums pastabų dėl išrašo duomenų.
    14. Jūs turite ne rečiau kaip vieną kartą per mėnesį tikrinti informaciją apie Sąskaitoje atliktas Mokėjimo operacijas ir raštu pranešti mums apie neautorizuotas ar netinkamai atliktas Mokėjimo operacijas, į Sąskaitą įskaitytas jums nepriklausančias lėšas, taip pat informuoti mus apie bet kokias kitas klaidas, neatitikimus ar netikslumus Sąskaitoje ir su ja susijusiose Mokėjimo operacijose.
  13. 13. Operacijų limitai

    1. Mes, siekdami suvaldyti operacinę riziką, užtikrinti jūsų lėšų saugumą, galime taikyti operacijų (pvz., atsiskaitymo, grynųjų pinigų paėmimo dažnumo ar dydžio ir pan.) limitus. Taikomi operacijų limitai yra skelbiami Tinklalapyje ar kitu mūsų pasirinktu būdu (pvz., Internetinės bankininkystės sistemoje, jeigu mes užtikriname tokią galimybę).
    2. Jūs galite pasikeisti operacijų limitus, jeigu jums jie yra taikomi. Tokie prašymai gali būti teikiami mūsų nurodytu būdu (pvz., per Internetinės bankininkystės sistemą, jeigu mes užtikriname tokią galimybę). Bet kuriuo atveju, nepriklausomai nuo prašymo teikimo būdo, prašymas dėl operacijų limitų pakeitimo turi būti tinkamai autorizuotas mūsų pasirinktu būdu, t. y. mums turi būti sudaryta galimybė įsitikinti, jog jūs pats ar jūsų įgaliotas atstovas pateikė tokį prašymą.
    3. Mes turime teisę, nenurodydami priežasties, netenkinti jūsų prašymo dėl operacijų limitų pakeitimo.
    4. Mes turime teisę bet kuriuo momentu pakeisti jums individualiai taikomus operacijų limitus, net ir nepateikę jums pranešimo dėl operacijų limitų pakeitimo.
    5. Operacijų limitai netaikomi, kai jūs pervedate lėšas iš vienos savo Sąskaitos į kitą savo Sąskaitą, esančią Įstaigoje.
    6. Tais atvejais, jeigu jūs viršijate nustatytus limitus, mes galime nevykdyti jūsų pateiktų Nurodymų.
  14. 14. Komisiniai atlyginimai

    1. Jūs įsipareigojate mokėti mums Komisinius atlyginimus už naudojimąsi mūsų teikiamomis paslaugomis. Komisiniai atlyginimai už konkrečias paslaugas, jų apskaičiavimas, taip pat kitos mokėtinos sumos yra nurodytos Tipiniuose įkainiuose ir Tinklalapyje. Atskiri Komisiniai atlyginimai, įskaitant ir jų apskaičiavimo bei mokėjimo tvarką, gali būti nurodyti ir Sutartyje ar papildomuose su jumis sudarytuose susitarimuose.
    2. Jūs, sudarydamas Sutartį, duodate mums išankstinį neatšaukiamą sutikimą dėl Komisinių atlyginimų už suteiktas paslaugas nurašymo nuo bet kurios jūsų Sąskaitos. Komisinis atlyginimas, priklausomai nuo paslaugos, už kurios suteikimą jis taikomas, pobūdžio, taip pat ir mūsų pasirinkimo, gali būti nurašomas paslaugos teikimo momentu arba bet kada vėliau.
    3. Jūs įsipareigojate turėti Sąskaitoje tokį lėšų kiekį, kuris būtų pakankamas Komisiniams atlyginimams už suteiktas paslaugas padengti. Tais atvejais, jeigu Sąskaitoje nėra pakankamai lėšų Mokėjimo operacijai įvykdyti ir Komisiniam atlyginimui už jos įvykdymą sumokėti, mes turime teisę nevykdyti tokios Mokėjimo operacijos.
    4. Klientas pareiškia, kad jis, sudarydamas Sutartį, yra susipažinęs su Tipiniais įkainiais. Mes reguliariai keičiame Komisinius atlyginimus, todėl jūs privalote kiekvieną kartą, prieš inicijuodami konkrečios paslaugos suteikimą, susipažinti su Tipiniais įkainiais. Kartu jūs prisiimate visą riziką dėl netinkamo šios pareigos vykdymo.
    5. Mes turime teisę Taisyklėse nustatyta tvarka vienašališkai keisti Komisinius atlyginimus už teikiamas paslaugas. Įgyvendinami šią teisę, įsipareigojame užtikrinti, kad Taisyklėse nustatyta tvarka informuosime jus apie Komisinių atlyginimų pakeitimus ir kad tokie pakeitimai bus viešai prieinami Tinklalapyje iš karto po jų įsigaliojimo.
  15. 15. Valiutos keitimas

    1. Tais atvejais, kai jūs, teikdami Nurodymą, pasirinkote nurašyti lėšas nuo Sąskaitos valiuta, kuri nesutampa su mokėjimo valiuta, įskaitant ir tuos atvejus, kai jūs inicijuojate lėšų pervedimą tarp savo Sąskaitų, kuriose yra laikomos lėšos skirtingomis valiutomis, mes atliekame valiutos konvertavimo operaciją.
    2. Mes turime teisę (bet ne pareigą) atlikti valiutos konvertavimo operaciją ir tais atvejais, kai Sąskaitoje nėra pakankamai lėšų Komisiniams atlyginimams už suteiktas paslaugas Tipiniuose įkainiuose nurodyta valiuta nurašyti, tačiau yra lėšų kita valiuta.
    3. Mes, konvertuodami valiutą, taikome konvertavimo momentu galiojantį Pagrindinį valiutos keitimo kursą. Informacija apie taikomą Pagrindinį valiutos keitimo kursą pateikiama, jums inicijuojant Mokėjimo operaciją, kurios įvykdymas yra siejamas su valiutos keitimu. Be to, informacija apie konkrečiai Mokėjimo operacijai įvykdyti pritaikytą Pagrindinį valiutos keitimo kursą yra pateikiama Sąskaitos išrašuose (jeigu mes užtikriname tokią galimybę).
    4. Mes turime teisę be atskiro įspėjimo keisti Pagrindinį valiutos keitimo kursą ir nedelsdami taikyti pakeistą Pagrindinį valiutos keitimo kursą. Mes įsipareigojame kaip įmanoma greičiau informuoti jus apie pakeistą Pagrindinį valiutos keitimo kursą. Kartu atkreipiame jūsų dėmesį, kad Pagrindinio valiutos keitimo kurso pokyčiai gali įvykti netgi per laikotarpį nuo Mokėjimo operacijos, kurios įvykdymas siejamas su valiutos keitimu, inicijavimo iki tokios Mokėjimo operacijos įvykdymo. Mes neprisiimame atsakomybės dėl tokių galimų pokyčių, nebent atitinkama Mokėjimo operacija dėl mūsų kaltės būtų įvykdyta, pažeidžiant šiose Taisyklėse nurodytus Mokėjimo operacijų įvykdymo terminus.
    5. Mes, atlikdami valiutos keitimo operaciją, taikome Tipiniuose įkainiuose nurodytą Komisinį atlyginimą už tokią operaciją. Informacija apie taikomą Komisinį atlyginimą pateikiama, jums inicijuojant Mokėjimo operaciją, kurios įvykdymas yra siejamas su valiutos keitimu. Be to, informacija apie pritaikytą Komisinį atlyginimą yra pateikiama Sąskaitos išrašuose (jeigu mes užtikriname tokią galimybę).
    6. Kai inicijuojate Mokėjimo operaciją, susijusią su valiutos keitimu, laikome, kad jūs sutikote su taikomu Pagrindiniu valiutos keitimo kursu ir Komisiniu atlyginimu už valiutos keitimą.
  16. 16. Atsakomybė

    1. Mūsų atsakomybė už neįvykdytas arba netinkamai įvykdytas Mokėjimo operacijas:
      1. Jeigu jūs, kaip mokėtojas, nustatyta tvarka pateikėte Nurodymą ir nėra objektyvių kliūčių pateiktam Nurodymui vykdyti, mes atsakome už tinkamą tokio Nurodymo įvykdymą.
      2. Vis dėlto, jeigu mes galime įrodyti, kad gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjas gavo lėšas, kurioms pervesti buvo inicijuota atitinkama Mokėjimo operacija, atsakomybės našta pereina gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjui, t. y. jis atsakingas gavėjui už tinkamą tokios Mokėjimo operacijos įvykdymą.
      3. Jeigu jūs esate gavėjas ir mokėtojo mokėjimo paslaugų teikėjas gali mums įrodyti, kad mes gavome lėšas, mes atsakome jums, kaip gavėjui, už tinkamą Mokėjimo operacijos įvykdymą.
      4. Tais atvejais, jeigu mums, kaip mokėtojo mokėjimo paslaugų teikėjui, tenka atsakomybė pagal Taisyklių 16.1.1 punktą, mes įsipareigojame nedelsdami grąžinti jums, kaip mokėtojui, neįvykdytos arba netinkamai įvykdytos Mokėjimo operacijos sumą ir, kai taikytina, atkurti tokį Sąskaitos, nuo kurios ta suma nurašyta, likutį, kuris būtų buvęs, jeigu netinkamai įvykdyta Mokėjimo operacija nebūtų buvusi atlikta. Pažymime, kad ši nuostata taikoma ir tais atvejais, jeigu inicijavote Mokėjimo operaciją per mokėjimo inicijavimo paslaugos teikėją.
      5. Tais atvejais, jeigu mums, kaip gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjui, tenka atsakomybė pagal Taisyklių 16.1.3 punktą, mes įsipareigojame nedelsdami įskaityti Mokėjimo operacijos sumą į jūsų, kaip gavėjo, Sąskaitą ir (arba) sudaryti jums galimybę ja disponuoti. Jeigu mes, gavę jums skirtos Mokėjimo operacijos sumą, negalime jos įskaityti į jūsų Sąskaitą, mes nedelsdami, ne vėliau kaip per 2 (dvi) darbo dienas, grąžiname mokėtojui Mokėjimo operacijos sumą.
      6. Tais atvejais, jeigu neįvykdoma arba netinkamai įvykdoma jūsų, kaip mokėtojo, inicijuota Mokėjimo operacija, mes visais atvejais jūsų reikalavimu nedelsdami neatlygintinai imamės priemonių Mokėjimo operacijai atsekti ir informuojame jus apie paieškos rezultatus.
      7. Tais atvejais, jeigu jūs, kaip gavėjas, inicijuojate Nurodymą arba Nurodymas yra inicijuojamas per jus, kaip gavėją, mes atsakome už tinkamą tokio Nurodymo perdavimą mokėtojo mokėjimo paslaugų teikėjui. Vis dėlto atsakomybė už tinkamą tokio Nurodymo įvykdymą tenka mokėtojo mokėjimo paslaugų teikėjui, nebent jis įrodo, kad mes gavome lėšas (žr. Taisyklių 16.1.3 punktą).
      8. Tais atvejais, jeigu neįvykdoma arba netinkamai įvykdoma jūsų, kaip gavėjo, ar per jus, kaip gavėją, inicijuota Mokėjimo operacija, mes visais atvejais jūsų reikalavimu nedelsdami neatlygintinai imamės priemonių Mokėjimo operacijai atsekti ir informuojame jus apie paieškos rezultatus.
      9. Jūsų pranešimas dėl neįvykdytos ar netinkamai įvykdytos Mokėjimo operacijos turi būti pateiktas ne vėliau kaip per 13 (trylika) mėnesių nuo tos dienos, kurią buvo neįvykdyta ar netinkamai įvykdyta Mokėjimo operacija. Pažymime, kad mes ir be atskiro tyrimo turime teisę atsisakyti grąžinti neįvykdytos arba netinkamai įvykdytos Mokėjimo operacijos sumą, jeigu jūsų pranešimas apie tokią operaciją yra pateiktas, praleidus šiame Taisyklių punkte nustatytus terminus.
      10. Mes grąžiname jums neįvykdytos arba netinkamai įvykdytos Mokėjimo operacijos sumą ir tais atvejais, jeigu mes patys, t. y. be jūsų pranešimo, sužinome apie tokią Mokėjimo operaciją, nebent šis faktas mums tampa žinomas, praėjus šių Taisyklių 16.1.9 punkte nustatytiems terminams.
      11. Pirmiau įvardytais atsakomybės atvejais kartu įsipareigojame grąžinti jums Komisinį atlyginimą, sumokėtą už neįvykdytą ar netinkamai įvykdytą Mokėjimo operaciją.
    2. Taisyklių 16.1 punkto nuostatos netaikomos, jeigu esate Verslo subjektas. Mes atsakome jums, kaip Verslo subjektui, tik tais atvejais, jeigu mūsų veiksmai, kuriems būdingas didelis neatsargumas arba tyčia, nulėmė Mokėjimo operacijos neįvykdymą arba netinkamą įvykdymą. Jūs, manydami, kad mes esame atsakingi už neįvykdytą ar netinkamai įvykdytą Mokėjimo operaciją, turite per 30 (trisdešimt) dienų nuo tos dienos, kurią buvo inicijuota Mokėjimo operacija, pateikti mums pranešimą dėl tokios Mokėjimo operacijos. Termino praleidimas sukelia Taisyklių 16.1.9 punkte nurodytus padarinius.
    3. Šalių atsakomybė už neautorizuotas Mokėjimo operacijas:
      1. Mes, gavę jūsų pranešimą dėl neautorizuotos Mokėjimo operacijos (arba patys sužinoję apie tokią operaciją) ir įsitikinę, kad tokios operacijos įvykdymas nėra nulemtas jūsų tyčios, didelio neatsargumo ar nesąžiningumo, nedelsdami, ne vėliau kaip iki kitos darbo dienos pabaigos, sugrąžiname jums neautorizuotos Mokėjimo operacijos sumą ir, kai taikytina, atkuriame tokį Sąskaitos, nuo kurios ta suma nurašyta, likutį, kuris būtų buvęs, jeigu neautorizuota Mokėjimo operacija nebūtų buvusi įvykdyta, išskyrus Taisyklėse ir Sutartyje nustatytus atvejus, kai jums tenka atsakomybė už neautorizuotą Mokėjimo operaciją.
        1. Pranešimas dėl neautorizuotos Mokėjimo operacijos turi būti pateiktas 1) ne vėliau kaip per 13 (trylika) mėnesių nuo lėšų nurašymo dienos, jeigu jūs esate fizinis asmuo – vartotojas, 2) ne vėliau kaip per 30 (trisdešimt) dienų nuo lėšų nurašymo dienos, jeigu jūs esate Verslo subjektas. Pažymime, kad mes ir be atskiro tyrimo turime teisę atsisakyti grąžinti neautorizuotos Mokėjimo operacijos sumą, jeigu jūsų pranešimas apie tokią operaciją yra pateiktas, praleidus šiame Taisyklių punkte nustatytus terminus.
        2. Mes grąžiname jums neautorizuotos Mokėjimo operacijos sumą ir už ją sumokėtą Komisinį atlyginimą ir tais atvejais, jeigu mes patys, t. y. be jūsų pranešimo, sužinome apie neautorizuotą Mokėjimo operaciją, nebent toks faktas mums tampa žinomas, praėjus šių Taisyklių 16.3.1.1 punkte nustatytiems terminams.
      2. Jeigu jūs esate fizinis asmuo – vartotojas, jums tenka nuostoliai iki 50 (penkiasdešimties) eurų, atsiradę dėl neautorizuotos Mokėjimo operacijos, kai šie nuostoliai patirti dėl: 1) prarastos ar pavogtos mokėjimo priemonės (Kortelės ir pan.) panaudojimo; 2) neteisėto mokėjimo priemonės (Kortelės ir pan.) pasisavinimo (pvz., jūs, praradę mokėjimo priemonę ar jos personalizuotus saugumo požymius, Taisyklėse nustatyta tvarka neinformuojate mūsų apie tokius įvykius ir neinicijuojate mokėjimo priemonės blokavimo). Jeigu jūs esate Verslo subjektas, jums netaikomas šiame Taisyklių punkte nurodytas nuostolių sumos ribojimas – jums tenka visi nuostoliai.
        1. Vis dėlto jūs būtumėte atleistas nuo atsakomybės, jeigu paaiškėtų, kad jūs iki Mokėjimo operacijos įvykdymo negalėjote pastebėti mokėjimo priemonės praradimo, vagystės ar neteisėto pasisavinimo (nebent mes nustatytume, jog jūs veikėte nesąžiningai) arba kad mūsų pačių veiksmai (pvz., nesavalaikis mokėjimo priemonės blokavimas) nulėmė nuostolių atsiradimą.
        2. Jūs taip pat būtumėte atleistas nuo atsakomybės ir tuo atveju, jeigu neautorizuota Mokėjimo operacija būtų įvykdyta po jūsų pranešimo apie mokėjimo priemonės ar personalizuotų saugumo požymių praradimą pateikimo šiose Taisyklėse nustatyta tvarka, nebent mes nustatytume, kad jūs veikėte nesąžiningai.
      3. Klientas prisiima visus nuostolius, atsiradusius dėl neautorizuotos Mokėjimo operacijos, jeigu jis juos patyrė, nesąžiningai veikdamas arba dėl didelio neatsargumo ar tyčios neįvykdęs vienos ar kelių Mokėjimų įstatymo 34 straipsnyje nustatytų pareigų, t. y. 1) naudodamasis mokėjimo priemone (pvz., Kortele), nesilaikė sąlygų, reglamentuojančių mokėjimo priemonės naudojimą (įskaitant Taisykles ir jos priedus), 2) sužinojęs apie mokėjimo priemonės praradimą, vagystę, neteisėtą pasisavinimą ar neautorizuotą jos naudojimą, nepranešė mums šiose Taisyklėse nustatytu terminu ir tvarka. Tokiais atvejais netaikomas Taisyklių 16.3.2 punkte nustatytas nuostolių sumos ribojimas.
    4. Mūsų atsakomybė jums, kaip mokėtojui, už gavėjo ar per gavėją inicijuotą Mokėjimo operaciją:
      1. Klientas, kaip mokėtojas, turi teisę atgauti iš mūsų visą gavėjo ar per gavėją inicijuotos autorizuotos ir jau įvykdytos Mokėjimo operacijos sumą, jeigu tenkinamos šios sąlygos: 1) autorizuojant Mokėjimo operaciją, nebuvo nurodyta tiksli Mokėjimo operacijos suma; 2) Mokėjimo operacijos suma yra didesnė už sumą, kurios pagrįstai galėjo tikėtis Klientas, kaip mokėtojas, atsižvelgdamas į savo ankstesnes išlaidas, Taisyklių nuostatas ir kitas aplinkybes, išskyrus aplinkybes, susijusias su valiutos keitimu, kai, vykdant Mokėjimo operaciją, buvo taikomas valiutos keitimo kursas, dėl kurio Klientas, kaip mokėtojas, susitarė su Įstaiga Taisyklių, Sutarties ir (ar) teisės aktų nustatyta tvarka.
      2. Jūs mūsų prašymu privalote pateikti duomenis, patvirtinančius Taisyklių 16.4.1 punkte nurodytų sąlygų egzistavimą. Jeigu jūs nepateikiate tokių duomenų arba jūsų pateikti duomenys nepatvirtina minėtų sąlygų egzistavimo, mes turime teisę atsisakyti grąžinti Mokėjimo operacijos sumą.
      3. Klientas, kaip mokėtojas, neturi teisės į gavėjo ar per gavėją inicijuotų Mokėjimo operacijų sumų grąžinimą, jeigu Klientas tiesiogiai davė mums sutikimą įvykdyti Mokėjimo operaciją ir mes sutartu būdu pateikėme Klientui informaciją apie būsimą Mokėjimo operaciją ar sudarėme sąlygas su ja susipažinti, likus ne mažiau kaip 4 (keturioms) savaitėms iki numatyto Mokėjimo operacijos įvykdymo.
      4. Prašymas dėl autorizuotos Mokėjimo operacijos sumos grąžinimo turi būti pateiktas 1) per 8 (aštuonias) savaites nuo tos dienos, kurią lėšos buvo nurašytos nuo Sąskaitos, jeigu jūs esate fizinis asmuo – vartotojas, 2) per 2 (dvi) savaites nuo tos dienos, kurią lėšos buvo nurašytos nuo Sąskaitos, jeigu jūs esate Verslo subjektas. Pažymime, kad mes ir be atskiro tyrimo turime teisę atsisakyti grąžinti autorizuotos Mokėjimo operacijos sumą, jeigu prašymas yra pateiktas, praleidus šiame Taisyklių punkte nustatytus terminus.
      5. Mes, esant aukščiau nurodytoms sąlygoms, gavę prašymą grąžinti Mokėjimo operacijos sumą, per 10 (dešimt) darbo dienų grąžiname visą sumą arba nurodome priežastis, dėl kurių atsisakome ją grąžinti, o jeigu Klientas yra vartotojas – fizinis asmuo, – nurodome ir tokio atsisakymo apskundimo tvarką.
    5. Tais atvejais, jeigu mes netinkamai įvykdėme jūsų inicijuotą Mokėjimo operaciją ir (ar) padarėme kitą Sutarties pažeidimą, mes prisiimame atsakomybę tik už tiesioginius jūsų nuostolius ir neatsakome už netiesioginius jūsų nuostolius (įskaitant, bet neapsiribojant, negautas pajamas). Bet kuriuo atveju Šalys susitaria (tiek, kiek toks susitarimas neprieštarauja teisės aktams, Taisyklėms (pvz., Taisyklių 16.1, 16.3 ir 16.4 punktai) ir (ar) Sutarčiai), kad kompensacija, kurią Įstaiga moka tiesioginiams nuostoliams, Kliento patirtiems dėl Įstaigos padaryto Sutarties pažeidimo, atlyginti, negali viršyti Komisinių atlyginimų, kuriuos Klientas sumokėjo už paslaugas per paskutinius tris mėnesius, buvusius iki pažeidimo, vidurkio.
    6. Jūs privalote mokėti mums delspinigius už pradelstą sumokėti Komisinį atlyginimą ar pradelstą vykdyti bet kokį kitą finansinį reikalavimą už kiekvieną uždelstą dieną iki atitinkamo finansinio reikalavimo įvykdymo dienos. Jeigu jūs esate vartotojas – fizinis asmuo, turite mokėti 0,05 procento dydžio delspinigius už kiekvieną dieną, jeigu esate verslo subjektas – 0,08 procento dydžio delspinigius už kiekvieną dieną. Pažymime, kad delspinigių mokėjimas neatleidžia nuo pagrindinės prievolės vykdymo.
    7. Klientas ir jo nurodytas Vartotojas solidariai atsako už Sutarties nevykdymą ar netinkamą vykdymą.
    8. Jūs privalote visiškai atlyginti mūsų nuostolius, patirtus dėl jūsų padaryto Sutarties pažeidimo.
    9. Jūs prisiimate visišką atsakomybę už elektroninėmis priemonėmis sudarytas Sutartis, inicijuotas ir įvykdytas Mokėjimo operacijas ir atliktus kitus veiksmus, jeigu jūsų tapatybei identifikuoti buvo panaudotos tinkamos Identifikavimo priemonės.
    10. Mes neprisiimame atsakomybės už jūsų patirtus nuostolius, susijusius su valiutos konvertavimu, Pagrindinio valiutos kurso ir (ar) Komisinių atlyginimų pasikeitimais.
    11. Mes neatsakome už jūsų nuostolius, kuriuos jūs galite patirti dėl Paskyros, Sąskaitos blokavimo ir (ar) paslaugų teikimo sustabdymo, nebent negalėjimas naudotis mūsų paslaugomis būtų nulemtas mūsų pačių tyčios ar didelio neatsargumo.
    12. Mes neprisiimame atsakomybės už elektroninėmis priemonėmis gautų Kliento mokėjimo dokumentų atitikimą tokių dokumentų originalams ir juose esančių duomenų tikslumą ir teisingumą.
    13. Mes neatsakome tais atvejais, kai neveikė ar netinkamai veikė jūsų pasirinkta Identifikavimo priemonė, jūs neturėjote telefono, kompiuterinės, programinės ar kitos įrangos arba ši įranga buvo sugedusi, taip pat tais atvejais, kai jūs neapsaugojote Slaptažodžio, kitų Identifikavimo priemonių ir taip šios priemonės tapo žinomos tretiesiems asmenims.
    14. Mes neatsakome tais atvejais, kai jūs negalite naudotis mūsų teikiamomis paslaugomis dėl gedimų telekomunikacijos tinkluose arba kai tokie gedimai nulėmė informacijos praradimą, iškraipymą ir pan.
    15. Mes neatsakome tais atvejais, kai jūs negalėjote pasiekti trečiojo asmens išorinio portalo dėl gedimų, nepriklausančių nuo mūsų telekomunikacijos tinklų, arba kai tokie gedimai nulėmė jūsų autentifikavimo duomenų, kuriuos mes perduodame trečiajam asmeniui, praradimą ar iškraipymą.
    16. Mes neatsakome tais atvejais, kai jūs negalite naudotis mūsų paslaugomis dėl atliekamų techninių darbų ir (ar) sutrikimų, susijusių su mūsų naudojamomis informacinėmis technologijomis, šalinimo, išskyrus tuos atvejus, kai tokie trukdžiai tęsiasi ilgiau kaip 48 (keturiasdešimt aštuonias) valandas ir įvyksta dėl mūsų tyčios ar didelio neatsargumo.
    17. Mes neatsakome už finansų įstaigų ir kitų Mokėjimo operacijų vykdymo procese dalyvaujančių subjektų veiksmus ir klaidas, taip pat už neteisėtus kitų trečiųjų asmenų veiksmus.
    18. Mes neatsakome už trečiųjų asmenų teikiamas paslaugas ir prekes bei jų kokybę, elektroninių sistemų sutrikimus, su kuriais jūs susiduriate prisijungę prie trečiųjų asmenų sistemų ar apmokėdami už trečiųjų asmenų parduodamas prekes ar teikiamas paslaugas naudodamiesi mūsų elektroninėmis paslaugomis, taip pat mes neprisiimame atsakomybės ir negarantuojame, kad tretieji asmenys įvykdys su jumis sudaromą sandorį. Mes nenagrinėjame pretenzijų dėl trečiųjų asmenų elektroninių sistemų, jų teikiamų prekių ir paslaugų. Tokios pretenzijos turi būti teikiamos tiesiogiai tretiesiems asmenims.
    19. Šalis atleidžiama nuo atsakomybės už Sutarties nevykdymą, jeigu įrodo, kad Sutartis neįvykdyta dėl nenugalimos jėgos (force majeure). Šalis privalo raštu pranešti apie force majeure aplinkybes per 14 (keturiolika) dienų nuo šių aplinkybių atsiradimo dienos.
    20. Pažymime, kad šiame Taisyklių punkte pateiktas reguliavimas nėra baigtinis – kiti atsakomybės už Sutarties pažeidimus aspektai gali būti reglamentuoti kituose Taisyklių punktuose, Sutartyje, papildomuose susitarimuose ir teisės aktuose.
  17. 17. Asmens duomenys

    1. Prieš pradėdami naudotis paslaugomis, jūs turite susipažinti su mūsų Privatumo politikoje nustatytomis asmens duomenų tvarkymo taisyklėmis, kurios yra skelbiamos Tinklalapyje arba kitu mūsų nustatytu būdu. Jūs taip pat privalote užtikrinti, kad supažindinsite savo nurodytus susijusius ir (ar) įgaliotus asmenis, kurių asmens duomenis mums pateikėte, su minėta Privatumo politika, iki pradėdami naudotis paslaugomis, o šie asmenys su ja susipažins.
  18. 18. Bendravimo sąlygos

    1. Sutartis sudaroma ir visi pranešimai tarp Šalių siunčiami lietuvių kalba, o tuo atveju, jeigu Klientas yra užsienio valstybės subjektas, – anglų kalba, nebent Šalys susitaria dėl kitos joms priimtinos kalbos naudojimo. Klientas patvirtina, kad tuo atveju, jeigu atitinkama Sutartis (kartu su Taisyklėmis) sudaroma anglų kalba, ji jam yra suprantama ir jis sutinka, kad Sutartis (kartu su Taisyklėmis) būtų sudaroma anglų kalba.
    2. Mes savo pasirinkimu siunčiame visus pranešimus (įskaitant informaciją apie Mokėjimo operacijas), adresuotus jums, elektroniniu paštu, per Internetinės bankininkystės sistemą, paskelbiame Tinklalapyje arba pateikiame kitais elektroniniais kanalais ar raštu. Mūsų pranešimas laikomas gautu pranešimo išsiuntimo jums ar jo paskelbimo Tinklalapyje dieną.
    3. Informacija apie Sąskaitą ir Mokėjimo operacijas teikiama reguliariai, ne rečiau kaip kartą per mėnesį. Klientas taip pat gali susipažinti su jam aktualia informacija, prisijungęs prie savo Paskyros Internetinės bankininkystės sistemoje (jeigu suteikiame tokią galimybę).
    4. Jūs turite teisę raštu popieriuje arba elektroniniu paštu gauti iš mūsų informaciją apie Sutarties ir mokėjimo paslaugų teikimo sąlygas, taip pat bet kuriuo momentu susipažinti su šiomis sąlygomis Tinklalapyje ar prisijungęs prie savo Paskyros Internetinės bankininkystės sistemoje (jeigu suteikiame tokią galimybę).
    5. Už jūsų prašymu teikiamą papildomą ar dažnesnį informavimą arba už informacijos perdavimą kitomis ryšio priemonėmis, negu yra nurodytos Taisyklėse, mes galime reikalauti Komisinio atlyginimo, nurodyto Tipiniuose įkainiuose.
    6. Jūs galite elektroniniu paštu ir kitomis Tinklalapyje nurodytomis ryšio priemonėmis pateikti mums savo pranešimus (prašymus). Mes turime teisę pareikalauti, kad jūs konkrečiu atveju pateiktumėte pranešimą, informaciją ar dokumentus bet kokiu kitu mūsų nurodytu būdu ir forma (pvz., registruotu paštu ir pan.), leistumėte jus identifikuoti mūsų pasirinktomis priemonėmis, o jūs įsipareigojate tą padaryti savo sąskaita.
    7. Jūsų pateikti pranešimai, informacija ar dokumentai laikomi gautais, kai mes patvirtiname, kad jie yra gauti.
    8. Mūsų siunčiami pranešimai negali būti laikomi mūsų pasiūlymu sudaryti sutartį ar naudotis paslaugomis, išskyrus atvejus, kai mūsų pranešime yra aiškiai nurodyta, kad teikiamas būtent toks pasiūlymas.
  19. 19. Sutarties galiojimas, pakeitimai ir nutraukimas

    1. Sutartis įsigalioja jos sudarymo dieną, t. y. jums mūsų nustatyta forma patvirtinus, jog susipažinote su Taisyklėmis ir Sutartimi, ir išreiškus savo sutikimą laikytis Taisyklių ir Sutarties nuostatų, ir galioja neterminuotai iki jos nutraukimo, nebent Šalys susitartų kitaip.
    2. Fizinis asmuo – vartotojas – turi teisę per 14 (keturiolika) dienų nuo Sutarties sudarymo dienos atsisakyti Sutarties, išsiųsdamas mums pranešimą dėl Sutarties atsisakymo. Šis pranešimas gali būti pateiktas raštu, elektroniniu paštu, per Internetinės bankininkystės sistemą ar kitu mūsų nurodytu būdu. Mes, kol nėra pasibaigęs terminas Sutarčiai atsisakyti, galime pradėti vykdyti Sutartį tik jūsų sutikimu. Nurodymo pateikimas, kitos Mokėjimo operacijos ar paslaugos inicijavimas laikomas jūsų sutikimu, išreikštu konkliudentiniais veiksmais, pradėti vykdyti Sutartį. Kai pasinaudojate savo teise atsisakyti Sutarties, turite 5 (penkių) darbo dienų terminu atsiskaityti su mumis už faktiškai pagal Sutartį suteiktas finansines paslaugas. Komisiniai atlyginimai už pradėtas ar įvykdytas Mokėjimo operacijas, kitas paslaugas nekompensuojami.
    3. Sutarties keitimas:
      1. Mes turime teisę vienašališkai keisti Sutarties sąlygas (įskaitant ir Taisykles, ir Tipinius įkainius) toliau nurodytomis sąlygomis.
        1. Įspėjimas apie Sutarties pakeitimus turi būti pateiktas raštu, elektroniniu paštu, per Internetinės bankininkystės sistemą ar kitu mūsų pasirinktu būdu ne vėliau kaip prieš 1) 60 (šešiasdešimt) dienų iki planuojamų pakeitimų įsigaliojimo dienos, jeigu jūs esate fizinis asmuo – vartotojas, 2) 14 (keturiolika) dienų iki planuojamų pakeitimų įsigaliojimo dienos, jeigu jūs esate Verslo subjektas.
        2. Tais atvejais, kai Sutarties pakeitimais yra gerinamos paslaugų teikimo sąlygos, netaikoma nuostata dėl išankstinio įspėjimo.
        3. Jūs galite anksčiau negu planuojamų pakeitimų įsigaliojimo dieną sutikti su Sutarties pakeitimais arba juos atmesti. Jūsų tolesnis (t. y. po pranešimo apie planuojamus Sutarties pakeitimus gavimo) naudojimasis tomis mūsų teikiamomis paslaugomis, su kuriomis yra siejami planuojami Sutarties pakeitimai, reiškia jūsų sutikimą, išreikštą konkliudentiniais veiksmais, su Sutarties pakeitimais. Tokiu atveju Sutarties pakeitimai įsigalioja jums nuo jūsų sutikimo išreiškimo minėta forma momento.
        4. Laikoma, kad Sutarties pakeitimai yra patvirtinti ir jūs sutinkate su jais, jeigu jūs nepateikiate rašytinio pranešimo apie nesutikimą iki pranešime apie pakeitimus nurodytos pakeitimų įsigaliojimo dienos. Sutarties pakeitimai įsigalioja pranešime nurodytą įsigaliojimo dieną, nebent jūs anksčiau Taisyklių 19.3.1.3 punkte nustatyta tvarka išreiškiate savo sutikimą dėl Sutarties pakeitimų.
        5. Jeigu jūs nesutinkate su Sutarties pakeitimais, turite teisę nutraukti Sutartį iki tos dienos, kurią įsigalioja pakeitimai.
      2. Sutarties sąlygos gali būti keičiamos ir rašytiniu Šalių susitarimu.
      3. Norėdami pakeisti paslaugų naudojimo sąlygas (pvz., pridėti papildomą Vartotoją prie Sąskaitos, pakeisti limitus ir pan.), kurias mes leidžiame pakeisti, turėsite atlikti mūsų nurodytus veiksmus (pvz., atlikti pakeitimus Internetinės bankininkystės sistemoje, susitarti dėl individualių sąlygų, užpildyti papildomą klausimyną ir pan.). Atlikę visus mūsų reikalaujamus veiksmus, galėsite nuo to momento, kai mes sudarome atitinkamą galimybę, naudotis užsisakyta paslauga su šiais pakeitimais.
      4. Įsigaliojus Sutarties pakeitimams, ankstesnės Sutarties (konkrečių jos sąlygų) redakcijos netenka galios.
    4. Sutarties nutraukimas:
      1. Jūs turite teisę vienašališkai, nesikreipdami į teismą, nutraukti Sutartį toliau nurodytomis sąlygomis.
        1. Jūs turite raštu pateikti mums įspėjimą dėl Sutarties nutraukimo ne vėliau kaip prieš 1) 30 (trisdešimt) dienų iki planuojamo nutraukimo dienos, jeigu esate fizinis asmuo – vartotojas, 2) 90 (devyniasdešimt) dienų iki planuojamo nutraukimo dienos, jeigu esate Verslo subjektas.
        2. Jūs Sutarties nutraukimo atveju privalote visiškai atsiskaityti su mumis. Komisiniai atlyginimai, sumokėti iki Sutarties nutraukimo, nekompensuojami.
        3. Jūs, nutraukdamas Sutartį, nemokate mums Komisinio atlyginimo už Sutarties nutraukimą, jeigu nuo Sutarties įsigaliojimo dienos iki nutraukimo dienos praėjo daugiau negu 6 (šeši) mėnesiai. Kitu atveju jūs turite sumokėti mums Komisinį atlyginimą už Sutarties nutraukimą. Nuostata dėl Komisinio atlyginimo nemokėjimo nutraukiant Sutartį netaikoma, jeigu esate Verslo subjektas – jūs turite visais atvejais, nepriklausomai nuo Sutarties galiojimo termino, sumokėti mums Komisinį atlyginimą už Sutarties nutraukimą.
        4. Pažymime, kad jūsų teisė vienašališkai nutraukti Sutartį nėra absoliuti – mes Sutartyje ir teisės aktuose nustatytais atvejais turime teisę (pareigą) neleisti nutraukti Sutarties ir uždaryti Sąskaitos (pvz., tais atvejais, jeigu Sąskaita yra areštuota ar jai taikomi kiti ribojimai).
      2. Mes turime teisę vienašališkai, nesikreipdami į teismą, nutraukti Sutartį toliau nurodytomis sąlygomis.
        1. Sutarties nutraukimo pagrindai: 1) jūs padarote esminį Sutarties pažeidimą ir jo nepašalinate; 2) jūs vengiate pateikti mums informaciją, kuri yra būtina Sutarčiai tinkamai vykdyti; 3) paaiškėja, kad jūs, sudarydamas Sutartį arba vėliau, pateikėte mums neteisingą arba klaidinančią informaciją; 4) paaiškėja, kad jūs užsiimate mums nepriimtina veikla, neteisėta veikla, esate susijęs su pinigų plovimo ir (ar) terorizmo finansavimu; 5) jūsų atlikti veiksmai pakenkė arba galėjo pakenkti mūsų reputacijai; 6) vienerius kalendorinius metus Sąskaitoje nebuvo vykdomos operacijos (operacijomis nelaikomas automatinis Komisinio atlyginimo nurašymas nuo Sąskaitos); 7) Sąskaitoje yra susidariusi skola mums ir ji nepadengiama ilgiau kaip du mėnesius; 8) egzistuoja kitos Taisyklėse, Sutartyje ir (ar) teisės aktuose nurodytos svarbios priežastys, sudarančios pagrindą nutraukti Sutartį. Jeigu jūs esate Verslo subjektas, mes turime teisę vienašališkai nutraukti Sutartį, ir esant bet kokioms kitoms priežastims, kurios, mūsų manymu, eliminuoja tolesnio bendradarbiavimo pagal Sutartį galimybę.
        2. Mes, ketindami nutraukti Sutartį, pateikiame jums pranešimą apie planuojamą Sutarties nutraukimą raštu, elektroniniu paštu, per Internetinės bankininkystės sistemą ar kitu mūsų pasirinktu būdu ne vėliau kaip prieš 1) 60 (šešiasdešimt) dienų iki nutraukimo dienos, jeigu esate fizinis asmuo – vartotojas, 2) 14 (keturiolika) dienų iki nutraukimo dienos, jeigu esate Verslo subjektas.
      3. Nutraukus Sutartį, lėšos, esančios Sąskaitoje, yra grąžinamos jums (atskaičius Komisinius atlyginimus ir kitas sumas, kurios turi būti mums sumokėtos) į jūsų nurodytą sąskaitą, esančią kitoje finansų įstaigoje. Jeigu jūs iki Sutarties nutraukimo dienos nenurodote savo sąskaitos, į kurią mes turėtume pervesti lėšas, mes turime teisę pervesti jūsų lėšas į paskutinę mums žinomą jūsų sąskaitą, esančią kitoje finansų įstaigoje, arba, jeigu mums nežinoma tokia sąskaita, į mūsų vidaus sąskaitą.
      4. Sutarties nutraukimas neatleidžia jūsų nuo Sutartyje nustatytų įsipareigojimų, atsiradusių iki jos nutraukimo dienos, tinkamo įvykdymo.
      5. Nesvarbu, kokiais pagrindais yra nutraukta ar pasibaigia Sutartis, jūs privalote visiškai atsiskaityti su mumis.
  20. 20. Taikytina teisė ir ginčų sprendimas

    1. Sutartims taikoma Lietuvos Respublikos teisė. Kilę ginčai, neišspręsti derybomis ar kitais ikiteisminiais būdais, sprendžiami kompetentingame Lietuvos Respublikos teisme pagal mūsų buveinės vietą. Tuo atveju, jeigu ginčas kyla tarp mūsų ir Kliento, kaip vartotojo – fizinio asmens, taikomos bendrosios teismingumo nuostatos, įtvirtintos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekse.
    2. Jūs, manydami, kad yra pažeistos jūsų teisės ir (ar) teisėti interesai, prieš kreipdamiesi į teismą (ar į Lietuvos banką, jeigu esate vartotojas – fizinis asmuo), turite ne vėliau kaip per 3 (tris) mėnesius nuo sužinojimo apie galimą pažeidimą dienos raštu kreiptis į mus dėl kilusio ginčo išsprendimo, nurodydamas ginčo aplinkybes ir savo reikalavimą. Taikoma pretenzijų (skundų) nagrinėjimo procedūra yra detaliai reglamentuota Pretenzijų (skundų) pateikimo ir nagrinėjimo tvarkoje, kuri yra skelbiama Tinklalapyje ar kitu mūsų nurodytu būdu.
    3. Jeigu esate vartotojas – fizinis asmuo – ir nesutinkate su mūsų atsakymu arba per 15 (penkiolika) darbo dienų negavote atsakymo, turite teisę per 1 (vienus) metus nuo kreipimosi į mus dienos raštu arba elektroniniu būdu kreiptis į Lietuvos banką (adresas – Totorių g. 4, LT01121 Vilnius, interneto svetainės adresas www.lb.lt) Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo ir Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo nustatyta tvarka. Be to, galite savo galimai pažeistas teises ginti teisme.
  21. 21. Baigiamosios nuostatos

    1. Šalys įsipareigoja saugoti viena kitos komercines paslaptis, konfidencialią informaciją, išskyrus viešai prieinamą informaciją, kurią sužinojo vykdydamos Sutartį, ir neperduoti jos tretiesiems asmenims be raštiško kitos Šalies ar jų įgaliotų atstovų sutikimo, nebent pareiga perduoti tokią informaciją išplaukia iš teisės aktų. Individualios kiekvienos Sutarties sąlygos yra konfidencialios ir viešai neskelbiamos be kitos Šalies sutikimo, išskyrus teisės aktų numatytus atvejus.
    2. Šalys sudarydamos atitinkamą Sutartį, patvirtina, kad joms nėra žinomos aplinkybės, draudžiančios sudaryti Sutartį arba ribojančios Šalių teisę sudaryti Sutartį. Klientas tuo pat metu patvirtina, kad visos tokios Sutarties, kartu ir Taisyklių, sąlygos atitinka jo valią, Sutarties ir Taisyklių sąlygos, jų turinys ir sudarymo pasekmės jam suprantamos ir aiškios.
    3. Jūs neturite teisės perduoti teisių ir pareigų, kylančių iš Sutarties, tretiesiems asmenims be išankstinio raštiško mūsų sutikimo. Mes turime teisę bet kuriuo momentu perduoti tretiesiems asmenims teises ir pareigas, kylančias iš Sutarties, be jūsų sutikimo, jeigu toks teisių ir pareigų perdavimas neprieštarauja teisės aktų reikalavimams.
    4. Jūs bet kuriuo jums patogiu momentu galite susipažinti su aktualiomis Taisyklių ir Sutarties redakcijomis bei su tuo susijusia informacija Tinklalapyje, taip pat prisijungęs prie savo Paskyros per Internetinės bankininkystės sistemą (jeigu mes suteikiame tokią galimybę).
    5. Jeigu Taisyklių ar Sutarties nuostata yra ar tampa negaliojančia, kitų nuostatų galiojimas lieka nepakitęs. Negaliojanti nuostata turi būti pakeista galiojančia nuostata, kurios ekonominis ir teisinis tikslas būtų kuo artimesnis negaliojančiai nuostatai.
  22. 22. Priedai

    1. Taisyklių priedai reglamentuoja konkrečių paslaugų teikimo tvarką. Visi priedai laikomi neatskiriama Taisyklių dalimi ir aiškinami kartu su Taisyklių nuostatomis. Konkretus Taisyklių priedas jums taikomas, kai jūs naudojatės atitinkamomis mūsų teikiamomis paslaugomis.
    2. Priedai:
      1. Mokėjimo sąskaitos sutartis
      2. Mokėjimo kortelių sutartis
      3. Periodinio kredito pervedimo nurodymo vykdymo sutartis